افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود


افسردگی شدید میان اعضای یک خانواده منتقل می‌شود

ایتنا - یک مطالعه جدید تأیید کرد که ارتباط نزدیکی بین بروز افسردگی مقاوم به درمان و میزان بالای آن در میان بستگان درجه یک وجود دارد.


یک مطالعه جدید تأیید کرد که ارتباط نزدیکی بین بروز افسردگی مقاوم به درمان و میزان بالای آن در میان بستگان درجه یک وجود دارد.

به گزارش ایتنا، این مطالعه نشان داد که بستگان افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، که به عنوان TRD نیز شناخته می‌شود، 9 برابر بیشتر در معرض ابتلا به آن هستند.

طبق گزارش CNN، افسردگی TRD اغلب به درمان‌های تایید شده مانند روان درمانی و داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی‌دهد. پس از اینکه دو دوره داروهای ضد افسردگی مختلف نتوانستند علائم بیمار را کاهش دهند، می توان این نوع از افسردگی را تشخیص داد.

محقق ارشد دکتر چنگ تا لی، استاد کالج پزشکی در تایپه، خاطرنشان کرد که این مطالعه، انتقال ژنتیکی افسردگی مقاوم به درمان را در بین خانواده‌ها و ارتباط آن با سایر اختلالات روان‌شناختی عمده را تایید می‌کند.

اعضای خانواده افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان اغلب دارای انواع دیگری از شرایط بحرانی روانی مانند اضطراب، اختلال دوقطبی، اختلال وسواس فکری-اجباری، یا افسردگی اساسی، اختلال کمبود توجه/بیش فعالی و خودکشی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!