5 دلیلی که ادعای صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق» را باطل می‌کند


5 دلیلی که ادعای صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق» را باطل می‌کند

مقامات سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی در حالی مدعی رهگیری موشک‌ها و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در جریان حمله تنبیهی به اراضی اشغالی هستند که شواهد مختلف حاکی از دروغ بودن ادعاهای آنها و رسیدن بیشتر موشک‌ها و پهپادها به پایگاه‌های هوایی راهبردی رژیم اشغالگر و شکست بزرگ تسلیحات پدافندی تل‌آویو به همراه سه قدرت بزرگ غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه است.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی‌الیوم در یادداشتی در این باره نوشت: بسیاری در جهان عرب و جهان اسلام منتظرند تا «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله موفقیت‌آمیز سیاسی و راهبُردی ایران، با فرستادن هواپیماهای جنگی و موشک‌های این رژیم برای بمباران اهدافی در عمق خاک ایران، بزرگ‌ترین اشتباه عمر خود را مرتکب شود.

این پاسخ رژیم صهیونیستی اگر اتفاق بیفتد به معنای پاسخ مجدد ایران با موشک‌های مافوق‌صوت و پهپادهای پیشرفته‌تر و توان تخریبی بیشتر خواهد بود و شاید دایره جنگ گسترش یابد و محور مقاومت به‌ویژه حزب‌الله در جنوب لبنان، نیروهای الحشد الشعبی در عراق و «انصارالله» در یمن وارد میدان شوند و ورود ارتش سوریه نیز بعید به نظر نمی‌رسد.

حمله اخیر ایران، فروپاشی توان بازدارندگی رژیم صهیونیستی و آمریکا را تایید کرد و ایران را در حالت رویارویی مستقیم و نه به‌صورت نیابتی با رژیم اشغالگر قرار داد؛ شاهد ما در این رابطه این است که رهبری ایران با سه قوه معنوی، سیاسی و نظامی خود، حمله را پیش بردند و هیچ توجهی به تهدیدهای رژیم تل‌آویو و آمریکا نداشتند.

سه قدرت بزرگ غربی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه، به همراه رژیم صهیونیستی و اردن، موشک‌های رهگیر خود را به‌عنوان «دیوار دفاعی» در برابر ۳۶۰ موشک بالستیک و پهپادهای ایران قرار دادند، اما نتیجه برای صاحبان آنها ناامید کننده بود؛ چراکه دست‌کم نیمی از این موشک‌ها و پهپادها به اهداف خود رسیدند و سامانه گنبد آهنین، سامانه «پاتریوت» و دیگر سامانه‌های پدافند هوایی نتوانستند آنها را ساقط کنند، این یک شکست بزرگ برای تسلیحات آمریکایی و اروپایی است و ممکن است منجر به فروپاشی بازارهای آن و در نهایت از دست رفتن مشتریان این تسلیحات شود.

اگر طبق گفته مقامات رژیم اشغالگر، موشک‌ها و سامانه‌های پدافندی این سه ابرقدرت به همراه رژیم صهیونیستی و اردن ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را ساقط کرده‌اند و خسارت وارده به ۲ پایگاه هوایی هدف قرار گرفته شده ناچیز بوده است، پس چرا مقامات این رژیم بر ضرورت پاسخ قوی به ایران تأکید می‌کنند تا بار دیگر با پاسخ قدرتمندتر تهران مواجه شوند؟

5 دلیلی که ادعای صهیونیست‌ها درباره عملیات «وعده صادق» را باطل می‌کند

اگر این ادعا و رهگیری تمامی موشک‌ها و پهپادهای ایران درست است، پس چرا مقامات رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از حمله ایران به مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی اجازه بازدید از این 2 پایگاه را ندادند؟ پنج دلیل و مدرک وجود دارد که نشان می‌دهد حمله ایران برای رژیم اشغالگر کُشنده بوده است.

دلیل نخست این است که آسمان فلسطین اشغالی با تصاویر زنده از ده‌ها پهپاد و موشک ایرانی درخشید و میلیون‌ها نفر در کرانه باختری و نوار غزه آنها را با چشم غیرمسلح دیدند، بنابراین اگر ۹۹ درصد این موشک‌ها و پهپادها رهگیری شده‌اند و به دیوار پنج‌ضلعی آمریکایی-فرانسوی-انگلیسی-اسرائیلی-اردنی برخورد کرده‌اند، چگونه به اراضی اشغالی رسیده‌اند؟

دلیل دوم؛ اگر این موشک‌ها به حریم هوایی فلسطین اشغالی نرسیده‌اند، پس چرا صدها هزار شهرک‌نشین صهیونیست در حالت وحشت‌زده بی‌سابقه به سمت پناهگاه‌ها فرار کردند؟

دلیل و مدرک سوم نیز اظهارات «رونن برگمان» روزنامه‌نگار صهیونیست نزدیک به موساد است، وی به نقل از یکی از اعضای کابینه جنگ تأیید کرد که تخریب این موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به‌قدری عظیم بوده است که اگر صهیونیست‌ها فیلم زنده آن را دیده بودند، چهار میلیون نفر از آنها بلافاصله فرار می‌کردند.

برای دلیل چهارم نیز به گزارش روزنامه معروف فرانسوی «فیگارو» اشاره می‌کنیم. این روزنامه در گزارشی نوشت پس از پاسخ نظامی تهران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آنچه این رژیم از آن به «دکترین ضاحیه» یاد می‌کرد، بی‌اثر شد.

به نوشته این روزنامه، «دکترین ضاحیه» راهبُرد نظامی رژیم صهیونیستی بود که نام خود را از تخریب سیستماتیک ضاحیه جنوبی بیروت در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ اتخاذ کرد. رژیم اشغالگر در تمام جنگ‌های خود پس از سال ۲۰۰۶ به این راهبُرد روی آورد. بر اساس دکترین ضاحیه، رژیم صهیونیستی از قدرت آتش نامتناسب استفاده و تمام زیرساخت‌ها را به‌شدت هدف قرار می‌دهد تا اقشار مختلف مردم متحمل هزینه شوند و آنها را علیه رهبران خود تحریک کند.

شاهد پنجم نیز این است که «گلعاد آردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد، حمله ایران را تهدیدی برای مسجدالاقصی ارزیابی کرد و ویدئویی حاوی تصاویر موشک‌های ایرانی بر فراز این مسجد را منتشر کرد، حال سؤال این است، اگر ۹۹ درصد این موشک‌ها رهگیری شده‌اند، پس چگونه به آسمان قدس اشغالی رسیده‌اند؟

عملیات «وعده صادق» فراتر از همه چیزهایی است که پیش از آن دیده بودیم؛ چراکه این عملیات آینده‌ای روشن و آغاز پایان غده سرطانی (رژیم صهیونیستی) در منطقه و حتی کل جهان را نشان می‌دهد و واشنگتن و رئیس‌جمهور آمریکا نیز این واقعیت را درک کرده‌اند و اینکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا گفت کشورش در هیچ حمله رژیم اشغالگر به ایران شرکت نخواهد کرد به این دلیل است که وی می‌داند در صورت انجام این مشارکت چه چیزی در انتظار نیروها و پایگاه‌هایش در خاورمیانه خواهد بود.

وعده صادق که همه معادلات را تغییر و طلوع اسلامی جدیدی را نوید داد، عملاً تایید و تجدید وعده امام خامنه‌ای به رهبران حماس و جهاد اسلامی در جریان دیدار اخیرشان در تهران بود که در آن تأکید کردند «مقاومت شکست نخواهد خورد و غزه تنها نیست».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403