بی توجهی بلینکن به هشدارها برای عدم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی


بی توجهی بلینکن به هشدارها برای عدم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

یک هیئت ویژه وزارت خارجه آمریکا به آنتونی بلینکن اعلام کرده بود که ایالات متحده باید فروش تسلیحات به واحدهای نظامی صهیونیستی که به‌درستی و به شکل چشمگیری متهم به نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان هستند، محدود کند. با این حال وزیر خارجه آمریکا اقدامی نکرده است.

یک هیئت ویژه وزارت امور خارجه آمریکا ماه‌ها پیش، پس از بررسی اتهامات مربوط به نقض جدی حقوق بشر توصیه کرده بود که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، چندین واحد نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی را از دریافت کمک‌های ایالات متحده محروم کند.

اما به گفته مقامات فعلی و سابق وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در مواجهه با انتقادهای فزاینده بین‌المللی از رفتار ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، در عمل به این پیشنهادات ناکام مانده است.

به گزارش وب‌سایت تحقیقی «پروپابلیکا» مستقر در نیویورک، حوادث مورد بررسی بیشتر در کرانه باختری و قبل از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی به دست نیروهای مقاومت علیه اراضی اشغالی در هفتم اکتبر رخ داده است.

آنها شامل گزارش‌هایی از قتل‌های غیرقانونی توسط پلیس مرزی رژیم صهیونیستی است؛ حادثه‌ای که در آن یک گردان دهان یک مرد مسن فلسطینی آمریکایی را بستند، به او دستبند زدند و رهایش کردند تا جان بدهد. همچنین یک پرونده دیگر که مورد بررسی قرار گرفت، این بود که بازجوهای صهیونیست یک نوجوان فلسطینی را که متهم به پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف شده بود، شکنجه کرده و مورد تجاوز قرار دادند.

بی توجهی بلینکن به هشدارها برای عدم ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی

به گفته یک منبع مطلع، توصیه‌هایی برای اقدام علیه واحدهای رژیم صهیونیستی در ماه دسامبر به بلینکن ارسال شد. یکی دیگر از مقامات گفت: «این توصیه‌ها از آن زمان در کیف او مانده است.»

این توصیه‌ها از سوی کمیته ویژه‌ای از مقامات وزارت خارجه آمریکا موسوم به «مجمع بررسی لیهی اسرائیل» ارائه شده است. این هیئت، متشکل از کارشناسان حوزه خاورمیانه و حقوق بشر، به نام سناتور سابق آمریکایی «پاتریک لیهی» نویسنده ارشد قوانین سال ۱۹۹۷ که ایالات متحده را ملزم به قطع کمک به ارتش یا واحدهای مجری قانون خارجی می‌کند، نامگذاری شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به وب‌سایت تحقیقی «پروپابلیکا» مدعی شد که این نهاد آمریکایی «تعهد خود برای حمایت از قوانین حقوق بشر ایالات متحده را جدی می‌گیرد.» این سخنگو مدعی شد: «این فرآیندی است که نیازمند بررسی دقیق و کامل است و این وزارتخانه تحت یک بررسی مبتنی بر واقعیت، با اعمال همان استانداردها و رویه‌ها، بدون توجه به طرف مورد نظر است.»

افشاگری‌ها در مورد کوتاهی بلینکن در عمل به توصیه‌ها مرتبط با نظامیان صهیونیست، در لحظه حساسی در روابط ایالات متحده و تل‌آویو صورت می‌گیرد. پس از گذشت شش ماه از جنگ صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین از هفتم اکتبر، ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۳۳۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی تل‌آویو باقی مانده، در ظاهر از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تلفات گسترده در میان غیرنظامیان فلسطینی گلایه‌ می‌کند، اما خبری از اقدام علیه اسرائیل نیست.

سازمان‌های حقوق بشری که حملات رژیم صهیونیستی بعد از ۷ اکتبر را دنبال می‌کنند، شهادت‌های شاهدان عینی و فیلم‌هایی را که توسط سربازان صهیونیست ارسال شده است، جمع‌آوری کرده‌اند که به تجاوزات گسترده در غزه و کرانه باختری اشاره دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی