فصل بهار هم گریبان آدم را می‌گیرد


فصل بهار هم گریبان آدم را می‌گیرد

مثلا اگر در یک روز بهاری احساس گلو درد، عطسه، سرفه یا خستگی، تب و بدن درد داشتید احتمال دارد عاشق که نه...دچار آلرژی شده باشید.

فصل بهار هم گریبان آدم را می‌گیرد

به گزارش ایران اکونومیست؛ هرچند فصل بهار با خودش طراوات و شادابی می آورد، و خبر از سرسبزی و زیبایی دارد و بدن در این فصل هورمون شادی و عشق به نام هورمون اکسی توسین ترشح میکند ولی برای برخی از افراد درد سر و مشکل آفرین است. فصل بهار زمان گرده افشانی گلها و گیاهان است، که این ذرات وقتی در هوا معلق می‌شوند ایجاد حساسیت فصلی می‌کنند حتی اگر در افراد مشکل آلرژی ایجاد نشود می‌توانند حجم گرده را در هوا احساس کنند و باعث عطسه و آب ریزش در آنها شود.

پژوهش ها نشان می‌دهند گرده ی گلها و گیاهان حتی اگر باعث التهاب راههای تنفسی نشوند، سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کنند. دلیل اصلی گرده افشانی گرم شدن زمین و تغییرات آب و هوایی زمین می باشد که افزایش دما باعث گسترش رشد گیاهان و گلها و شکوفا شدن سریع درختان شده و همینطور بارش‌ها و رعد وبرق دلیل دیگر ترکیدن گرده ها و تحریک شدن علائم آلرژی در بدن را به دنبال دارد.

با بروز این علائم در بدن دچار آلرژی شده اید

عطسه کردن؛ بدن درد تب یا خستگی دلیل بر داشتن ویروس در بدن نیست احتمال اینکه دچار حساسیت شده اید وجود دارد وجود گرده ها در بینی و گلو باعث ایجاد عطسه می شود.

گلو درد؛ وجود غبار و گرده ها در هوا باعث تجمع آنها در گلو و دچارسرفه شده و باعث خس خس سینه میشود

التھاب تماسی پوست؛ در اثر تماس با ماده به خصوصی، تحریک و خارش رخ می‌دھد آسم، مشکل در تنفس به صورت کوتاه‌شدن نفس می شود

آب ریزش بینی ؛ تحریک شدن و التهاب مخلط بینی به دلیل وجود گرده ها که باعث ترشح مایع مخاطی می‌شود.

فصل بهار هم گریبان آدم را می‌گیرد

راهکارهای ساده در منزل برای رفع آلرژی

  • شستشوی سینوس‌ها در طول روز ؛ با استفاده از محلول آب مقطر یا جوشیده ی سرد شده و مقداری نمک می‌شود به راحتی مخاط بینی را که شستشو داد.
  • تغذیه ی سالم ؛ مصرف غذاهای سالم و مفید مثل سبزیجات، میوه ها و مغزیجات باعث کاهش علائم آلرژی می‌شود همچنین نوشیدن مایعات به مقدار زیاد باعث رقیق شدن و از بین رفتن مخاط در بینی شده و آن را برطرف می‌کند

فصل بهار هم گریبان آدم را می‌گیرد

دمنوش های طب سنتی برای رفع حساسیت فصلی

۱- چای زنجبیل : زنجبیل با خواص آنتی هیستامین طبیعی که دارد به فروکش کردن حالت التهاب آلرژی کمک می‌کند

۲- چای نعناع : نعناع دارای آنزیم ضد التهابی میباشد و همانند هیستامین ها در برابر آلرژی ایمنی کافی را دارند.

۳- چای سبز: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است ، این ماده ی قابل استفاده برای محافظت ضدالتهاب در برابر آلرژی مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از برگ گزنه؛ اعتقاد بر این است که این گیاه در کاهش مقدار هیستامین تاثیرگذار است

نکته ی قابل توجه اینکه اگرعلائم حساسیت بیش تر از حد معمول شد و مدت زمان زیادی طول کشید حتما به پزشک مراجعه کنید. آیا دچارعلائم حساسیت‌هایی مشابه آنچه در خبر آمده شده‌اید از سلامتی خود و راهکارهای مفید برای ما بگویید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم