پیش‌نیازهای قابلیت AI Explorer ویندوز 11 افشا شد


پیش‌نیازهای قابلیت AI Explorer ویندوز 11 افشا شد

محبوبیت به شدت بالای ChatGPT باعث شد مایکروسافت به دنبال گنجاندون هوش مصنوعی در ویندوز 11 باشد. هرچند عمده قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز 11 حول اپلیکیشن Copilot می‌چرخد، اما مایکروسافت در حال آماده‌کردن یک قابلیت دیگر به نام AI Explorer است که...

محبوبیت به شدت بالای ChatGPT باعث شد مایکروسافت به دنبال گنجاندون هوش مصنوعی در ویندوز 11 باشد. هرچند عمده قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز 11 حول اپلیکیشن Copilot می‌چرخد، اما مایکروسافت در حال آماده‌کردن یک قابلیت دیگر به نام AI Explorer است که انتظار می‌رود بخشی از ویندوز برای AI PC باشد و امسال منتشر شود.

تاکنون مایکروسافت هیچ گونه اطلاعات رسمی درباره AI Explorer ارائه نکرده است، با این حال شاهد افشای حداقل سیستم مورد نیاز برای این قابلیت جدید هستیم. این اطلاعات از سوی اینسایدر مطرح Albacore افشا شده که می‌گوید کُدهای موجود در بیلد آزمایشی 26100 حاوی حداقل سیستم مورد نیاز برای قابلیت AI Explorer است.

انتشار پیش نیازهای قابلیت AI Explorer ویندوز 11

بر اساس آنچه که افشاگر مزبور در شبکه اجتماعی ایکس مطرح کرده، برای اجرای قابلیت AI Explorer در ویندوز 11 حداقل به یک پردازنده عصبی Snapdragon X Elite ساخت کوالکام، 16 گیگابایت حافظه رم و 225 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی آزاد نیاز است. با توجه به برشمردن یک NPU به عنوان پیش‌نیاز NPU، به نظر می‌رسد قابلیت AI Explorer مخصوص پردازنده‌های Arm باشد.

پیش‌نیازهای قابلیت AI Explorer ویندوز 11 افشا شد

همه شواهد نشان می‌دهد در آینده پردازنده‌های Arm به یک رقیب قابل توجه برای پردازنده‌های x86-64 تبدیل می‌شوند، از همین رو سرمایه‌گذاری مایکروسافت و غول‌های سخت‌افزاری بر روی چنین قابلیت‌هایی چندان جای تعجیب نیست. البته هنوز هم این احتمال وجود دارد که قابلیت AI Explorer برای پردازنده‌های x86-64 هم ارائه شود و کُدهای فعلی صرفاً مربوط به Arm باشند.

در حال حاضر جزئیات زیادی درباره قابلیت AI Explorer ویندوز 11 در دست نیست، هرچند که گفته می‌شود مخصوص AI PC یا کامپیوترهای آتی سازگار با هوش مصنوعی خواهد بود. امسال شاهد عرضه کامپیوترهای موسوم به AI PC خواهیم بود که از نظر سخت‌افزاری برای هوش مصنوعی تجهیز شده‌اند. هم‌زمان مایکروسافت در سطح ویندوز از این توانایی‌ها استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود قابلیت AI Explorer یک ابزار سرچ یا کاوش است که این امکان را به کاربر می‌دهد تا از زبان محاوره‌ای معمول برای یافتن فایل‌ها، اپلیکیشن‌ها و هر چیز دیگری بر روی کامپیوتر خود استفاده کند.

با وجود اینکه کاربران چندان از دستیار هوش مصنوعی Copilot ویندوز استقبال نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد هوش مصنوعی را به بخش‌های مختلف ویندوز بیاورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی