وزارت اقتصاد از آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو خبر داد


وزارت اقتصاد از آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو خبر داد

رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که فروش و توزیع دارو از طریق انواع سکوهای اینترنتی از ماه آینده امکان‌پذیر خواهد بود. این در حالی است که رئیس سازمان غذا و داروی کشور در شهریور ماه 1402...

رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد در تازه‌ترین مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد که فروش و توزیع دارو از طریق انواع سکوهای اینترنتی از ماه آینده امکان‌پذیر خواهد بود. این در حالی است که رئیس سازمان غذا و داروی کشور در شهریور ماه 1402 از ابطال مصوبه فعالیت قانونی پلتفرم‌های توزیع و فروش دارو خبر داده بود.

فروش و توزیع آنلاین دارو یکی از مسائل پیچیده کشور ما به حساب می‌آید که طی سال‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای همراه بوده است. با این وجود، اواسط شهریور ماه سال قبل بود که هیئت مقررات‌زدایی یک مصوبه فعالیت قانونی پلتفرم‌های توزیع و فروش دارو را تصویب کرد و وعده سروسامان دادن به این حوزه را داد.

وزارت اقتصاد از آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو خبر داد

تنها چند روز بعد و در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، رئیس سازمان غذا و داروی کشور نسبت به مصوبه هیئت مقررات زدایی برای فروش دارو از طریق وب‌سایت‌های داخلی موضع‌گیری کرد و توضیح داد که این مصوبه ابطال شده است.

به گفته وی، با دستور معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه فوق‌الذکر ابطال شده و می‌بایست فروش آنلاین دارو از مسیر و کانال‌های مربوطه طی شود. در آن زمان اعلام شده که سازمان غذا و دارو از همان ابتدا مخالف فروش اینترنتی دارو بود و بر این باور هستیم که عرضه دارو از این مسیر، کاملاً نادرست است.

وزارت اقتصاد از آغاز رسمی فروش اینترنتی دارو خبر داد

فروش اینترنت دارو دوباره آغاز می‌شود

با گذشت چند ماه از این مسئله، حالا رئیس مرکز ملی بهبود و محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد اعلام کرده که فروش و توزیع دارو از طریق انواع سکوهای اینترنتی از ماه آینده امکان‌پذیر خواهد بود. وی همچنین مدعی شد که وزارت بهداشت به مدت یک سال و هشت ماه در توزیع اینترنتی دارو و امکان فروش از سکوهای اینترنتی تأخیر داشته است و باید از آن زمان فروش اینترنتی آغاز می‌شد.

امیر سیاح در گفتگو با خبرگزاری ایلنا توضیح داد که:

سازمان غذا و دارو قصد دارد برای توزیع و فروش دارو به روش‌های اینترنتی و توسط سکوها تنظیم‌گری کند. در آخرین تاریخ اعلام‌شده قرار بر این بود که از دهه فجر سال گذشته، وزارت بهداشت نسبت به اجرای توزیع دارو از طریق پلتفرم‌های اینترنتی اقدام کند؛ اما با تأخیر مواجه شدیم و اخیراً در جلسه کمیسیون اصل ٩٠ تصمیم گرفته شد که فروش و توزیع دارو از سکوهای اینترنتی از یک ماه آینده عملیاتی شود.

در همین رابطه بخوانید:

- رئیس سازمان غذا و دارو: مصوبه فروش آنلاین دارو ابطال شد

این مقام مسئول کشور در ادامه مدعی شد که با فروش اینترنتی دارو سیستم توزیع آن شفاف‌تر خواهد شد. به گفته وی:

با ثبت درخواست خرید دارو پویا تحویل دارو در یک سکوی اینترنتی نظارت‌ها دقیق‌تر و بیشتر خواهد شد و در صورت تخلفی مانند ارائه داروی تاریخ مصرف گذشته، پیگیری‌ها راحت‌تر خواهد شد و همچنین سیستم توزیع دارو شفاف می‌شود.

امیر سیاح در نهایت اعلام کرد که پس از توزیع دارو از طریق پلتفرم‌های آنلاین، نظارت و کنترل در این حوزه بهبود خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه قدرانی حماس از یمن