افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره کمک‌رسانی به غزه


افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره کمک‌رسانی به غزه

در شرایطی که غزه برای رهایی از فاجعه انسانی و بحران غذایی نیازمند بازگشایی سریع همه گذرگاه‌های انسانی است، دفتر رسانه‌ای غزه آمار افزایش کمک‌های غذایی صهیونیست‌ها را «دروغ کامل» خواند.

افشای دروغ‌پردازی صهیونیست‌ها درباره کمک‌رسانی به غزه

به گزارش راهبرد معاصر، در شرایطی که قحطی و بحران غذایی روزانه با نسل کشی اشغالگران جان هزاران آواره فلسطینی در نوار غزه را تهدید می‌کند، نهاد رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه گزارش مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره افزایش کمک‌های امدادی و غذایی به نوار غزه را «تحریف واقعیت» و «کذب محض» خواند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز شنبه طی بیانیه‌ای با زیر سوال بردن روایت صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها درباره افزایش آمار ورود روزانه ۳۰۰ کامیون کمک‌رسانی به غزه را بی‌اساس خواند.

این نهاد رسانه‌ای تصریح کرد که تعداد کل کامیون‌های کمک‌رسانی به نوار غزه به طور متوسط بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ کامیون در روز است.

در این بیانیه آمده است: «روایت رژیم صهیونیستی که توسط آمریکا نیز پذیرفته شده و اعلام می‌شود آن است که روزانه حدود ۳۰۰ کامیون کمک‌رسانی به نوار غزه وارد می‌شود، اما این یک دروغ محض و تحریف واقعیت است».

از سوی دیگر، شبکه خبری الجزیره به نقل از این نهاد دولتی در غزه گفت که مناطق شمال غزه هنوز از بحران غذایی واقعی رنج می‌برند و تنها راه برای توقف قحطی در شمال غزه و رسیدگی به بحران غذایی در سراسر غزه، باز کردن همه گذرگاه‌ها است.

به گزارش دفتر رسانه‌ای غزه، از آغاز ماه آوریل، ورود بیش از ۲۸۰۰ کامیون به نوار غزه مسدود شده است.

در این بیانیه آمده است: «اشغالگران عامدانه در مورد واقعیت بشردوستانه در نوار غزه دروغ می‌گویند و مدتی است که روایتی نادرست را مبنی بر بهبود مکانیسم کمک رسانی و افزایش تعداد کامیون‌های وارد شده به نوار غزه اشاعه می‌کنند».

گفتنی است که افزایش ورود کمک‌ها به غزه پیش‌تر توسط برنامه جهانی غذا نیز تکذیب شد؛ زیرا این نهاد پنجشنبه گذشته اعلام کرد که تنها ۳۹۲ کامیون حامل مواد غذایی در ماه آوریل وارد نوار غزه شده است.

از سوید یگر، وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد: آمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه در اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون به ۳۴ هزار و ۴۹ تن رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد زخمی‌ها در نوار غزه عدد ۷۶ هزار و ۹۰۱ را ثبت کرده است.

این در حالی است که هنوز پیکر هزاران شهید فلسطینی در زیر آوار خانه‌های ویران شده در نوار غزه قرار دارد و صدها تن دیگر نیز همچنان مفقود هستند./ مهر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تیپ المیرا شریفی مقدم را در کنسرت ببینید!