انتقال دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین به خارج از قطر؟


انتقال دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین به خارج از قطر؟

اقتصادنیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از قطر را تکذیب کرد.

به گزاش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه روسیه الیوم به نقل از دو مقام حماس اعلام کرد که این جنبش قصد ندارد دفتر سیاسی خود را به خارج از دوحه منتقل کند.

بر اساس این گزارش، این دو مقام حماس، گزارش ها مبنی بر اینکه رهبری این جنبش در نظر دارد قطر را ترک کند و کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کند، رد کردند.

این دو مقام افزودند که این جنبش خواهان تقویت روابط با ترکیه از جمله دریافت کمک مستقیم از این کشور است.

دیروز (شنبه) «اسماعیل هنیه»‌ رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در استانبول با «رجب طیب اردوغان»‌ رئیس جمهور ترکیه دیدار کرد. دفتر اردوغان در این باره اعلام کرد که دو طرف در مورد اقدامات لازم برای آتش بس دائمی در غزه و لزوم ارسال مستمر کمک های بشردوستانه به ساکنان غزه گفت و گو کردند.

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» نیز روز شنبه ادعا کرد که جنبش حماس حداقل با دو کشور منطقه برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش از دوحه گفت و گو کرده است.

این روزنامه آمریکایی به نقل از منابع دیپلماتیک ادعا کرده بود که اقدام حماس برای انتقال دفتر سیاسی این جنبش به خارج از دوحه در نتیجه فشار مصر و قطر بر این جنبش با هدف کاهش شروط مذاکره با رژیم اسرائیل انجام می شود.

وال استریت ژورنال نوشته بود که اگر حماس قطر را ترک کند مذاکرات دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و آزادی ده‌ها اسیر صهیونیست در غزه، ممکن است به شکست منجر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا، دختربچه گمشده گلستانی زنده پیدا شد + فیلم