ترکیه ادعاها درباره رهگیری موشک‌های ایران را تکذیب کرد


ترکیه ادعاها درباره رهگیری موشک‌های ایران را تکذیب کرد

یک نهاد وابسته به ریاست جمهوری ترکیه به دنبال انتشار ادعاهایی درباره نقش داشتن یک پایگاه ترکیه در رصد و رهگیری موشک‌های شلیک شده از ایران به مواضع ارتش اسرائیل، این ادعا را تکذیب کرد.

ترکیه ادعاها درباره رهگیری موشک‌های ایران را تکذیب کرد

به گزارش راهبرد معاصر، مرکز مبارزه با انتشار اخبار گمراه‌کننده ترکیه وابسته به اداره ارتباطات ریاست جمهوری این کشور، شامگاه شنبه، ادعاهای منتشرشده در برخی رسانه‌ها درباره رصد و رهگیری موشک‌های شلیک‌شده از ایران به مواضع ارتش اسرائیل در تاریخ سیزدهم ماه آوریل از طریق پایگاه راداری کوراجیک در استان ملاطیه ترکیه را تکذیب کرد.


این مرکز گفت که ادعاها در این باره «منعکس‌کننده واقعیت» نیست و «این ادعاها بی‌اساس هستند و به صورت عامدانه دوباره مطرح شده‌اند.»در این بیانیه اشاره شده است که این ادعاها به دنبال دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بار دیگر منتشر شده‌اند و این در حالی است که مرکز مبارزه با اخبار گمراه‌کننده ترکیه پیشتر نیز در واکنش به این ادعاها این اخبار را تکذیب کرده بود.

این مرکز در عین حال گفت اطلاعات دریافتی از سامانه‌های راداری در پایگاه کوجاریک تنها با متحدان ترکیه در چارچوب اقدامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اشتراک گذاشته می‌شود و احتمال به اشتراک‌گذاری این اطلاعات با طرف‌هایی مانند اسرائیل که متحد ترکیه در ناتو نیستند، وجود ندارد.


جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اخیر رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق، شامگاه شنبه هفته گذشته، با صدها پهپاد و موشک‌های بالستیک و کروز مواضع ارتش اسرائیل را در شمال و جنوب فلسطین اشغالی مورد هدف قرار داد. آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن برای کمک به ارتش اسرائیل و به منظور جلوگیری از اصابت درصد بالایی از پهپادها و موشک‌های ایران به مواضع ارتش رژیم اسرائیل، در رهگیری برخی پهپادها و موشک‌ها نقش داشتند./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای چهره آدم و حوا با هوش مصنوعی در جهان/ شباهت حوا به تیلور سوئیفت ! + عکس ها