همکاری مشترک کشور‌های بریکس در برابر استعمار دیجیتال


همکاری مشترک کشور‌های بریکس در برابر استعمار دیجیتال

رئیس موسسه کریبروم روسیه با اشاره به موفقیت بریکس در پیاده سازی ارز دیجیتال خود، این گروه را در برابر استعمار دیجیتال مقاوم دانست.

همکاری مشترک کشور‌های بریکس در برابر استعمار دیجیتال

به گزارش راهبرد معاصر، ایگور آشمانوف، رئیس موسسه کریبروم و عضو شورای حقوق بشر روسیه تاس گفت که کشور‌های عضو بریکس قادر خواهند بود مشترکاً در برابر استعمار ارزدیجیتال مقاومت کنند.

به گزارش آرتی، به گفته وی، شرکت‌های بزرگ فراملیتی، هیولا‌ها و غول‌های فناوری اطلاعات از چنان منابع فنی و مالی برخوردار هستند که یک کشور نمی‌تواند با این امر مخالفت کند، اما با اتحاد نیرو‌ها می‌توان این کار را انجام داد. کشور‌های عضو بریکس نیز به سادگی با قرار گرفتن در کنار هم می‌توانند با اینگونه مسائل مقابله کنند.

پیشتر اعلام شد کشور‌های بریکس در حال کار بر روی توسعه و پیاده سازی ارز دیجیتال خود بر اساس فناوری بلاک چین هستند. استفاده از چنین ارزی باید برای ایالت ها، مشاغل و شهروندان عادی و همچنین عاری از سیاست فراهم باشد.

گروه بریکس پیش از این از نظر برابری قدرت خرید از گروه هفت پیشی گرفته است؛ گروه بریکس همچنین ۳۵.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده است، در حالی که گروه هفت، سهم ۳۰.۳درصدی را به خود اختصاص داده است./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلوگیری از ورود بانوان برای تماشای بازی پرسپولیس