خشم اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه


خشم اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

اتحادیه اروپا از اصرار ایالات متحده بر مصادره دارایی‌های روسیه خشمگین است.

خشم اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه

به گزارش راهبرد معاصر، مقامات کشور‌های اروپایی نمی‌خواهند دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را مصادره کنند.

به گفته این منابع، اروپایی‌ها بیم آن دارند که توقیف دارایی‌ها نه تنها قوانین بین المللی را نقض کند، بلکه اعتماد سرمایه گذاران به یورو را تضعیف کرده و اقدامات تلافی جویانه فدراسیون روسیه را تحریک کند.

این نشریه خاطرنشان می‌کند که مقامات اروپایی از اصرار ایالات متحده برای قدم گذاشتن در این «مسیر پرخطر» ناراضی هستند. واقعیت این است که بیشتر دارایی‌های مسدود شده در اتحادیه اروپا قرار دارد، بنابراین اقدامات تلافی جویانه روسیه احتمالا متوجه اروپا خواهد شد و نه ایالات متحده. آمریکایی‌ها سعی دارند اروپایی‌ها را در مورد مصادره دارایی‌ها تحت فشار قرار دهند.

یادآور می‌شود روز شنبه، ۲۰ آوریل، مجلس نمایندگان آمریکا پروژه‌هایی را در مورد کمک‌های اضافی به اوکراین (کی یف باید تقریبا ۶۱ میلیارد دلار دریافت کند)، اسرائیل و تایوان، و همچنین مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه را تصویب کرد. سنا ممکن است این لوایح را در اوایل روز سه شنبه ۲۳ آوریل بررسی کند.

در همین حال، کرملین با دزدی نامیدن این اقدام، قبلاً هشدار داده بود که ایالات متحده باید برای مصادره دارایی‌های مسدود شده روسیه پاسخگو باشد.

پس از شروع جنگ اوکراین، غرب تقریبا نیمی از ذخایر ارزی روسیه به ارزش حدود ۳۰۰ میلیارد یورو را مسدود کرد. در ماه مارس، کمیسیون اروپا موافقت کرد که سود و درآمد حاصل از دارایی‌های مسدود شده فدراسیون روسیه را به کی یف منتقل کند و آنها را صرف خرید تسلیحات و حمایت از صنعت نظامی اوکراین کنند./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ازدواج عروس 85 ساله ثروتمند با پسر 25 ساله در ایران / رسوایی شرم آور را ببینید