پیش بینی قیمت بیت کوین در دوره بعد از هاوینگ / قیمت بیت کوین به 140 هزار دلار می‌رسد؟


پیش بینی قیمت بیت کوین در دوره بعد از هاوینگ / قیمت بیت کوین به 140 هزار دلار می‌رسد؟

پس از رویداد چهارمین هاوینگ بیت کوین، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره افزایش احتمالی قیمت این ارز دیجیتال مطرح می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، یک تحلیلگر برجسته ارز دیجیتال، که با نام "اکوینومتریکس" در پلتفرم اجتماعی X شناخته می‌شود، اخیراً پیش‌بینی‌ای از مسیر قیمت بیت کوین پس از آخرین رویداد هاوینگ آن در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ به اشتراک گذاشته است.

درک هاوینگ بیت کوین و تاثیر آن

هاوینگ بیت کوین یک رویداد بنیادین است که تقریباً هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و پاداش استخراج بلاک‌های جدید را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. این رویداد برای کاهش سرعت ورود بیت کوین‌های جدید طراحی شده است و در نهایت، عرضه این رمزارز را در حدود ۲۱ میلیون محدود می‌کند. به طور تاریخی، هاوینگ‌ها منجر به افزایش‌های قابل توجه در قیمت بیت کوین شده‌اند. دلیل عمده این افزایش‌ها، کاهش نرخ تولید کوین‌های جدید است.

پیش بینی قیمت بیت کوین در دوره بعد از هاوینگ / قیمت بیت کوین به 140 هزار دلار می‌رسد؟

محدوده پیش بینی قیمت بیت کوین

بر اساس اکوینومتریکس، قیمت بیت کوین می‌تواند افزایش چشمگیری در چهارمین هاوینگ خود پیدا کند. طبق گفته‌های این تحلیلگر، قیمت بیت کوین پتانسیل رسیدن به حداقل سطح ۱۴۰ هزار دلار و حداکثر سطح 4.5 میلیون دلار را دارد. این پیش‌بینی‌ها بر اساس الگوهای مشاهده‌شده در دوره‌های گذشته است و با فرض اینکه بیت کوین به یک مسیر رشد نمایی مشابه با رالی‌های گذشته خود ادامه دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشیم این اعداد تخمینی هستند و به عوامل متعدد بازار بستگی دارند.

تحلیل و انتظارات واقع‌بینانه

اکوینومتریکس توضیح می‌دهد، در حالی که مدل‌های مالی سنتی ممکن است بازگشت فرسایشی را برای بیت کوین پیش‌بینی کنند، مشابه سهام‌های فناوری مگاکپ، این ارز دیجیتال ممکن است انتظارات را نادیده بگیرد و رشد قابل توجهی را به ثبت برساند. این دیدگاه در عملکرد تاریخی شرکت‌های بزرگ فناوری استوار است که با وجود اندازه خود، نرخ‌های رشد بالایی را حفظ کرده‌اند.

نگاه متوازن به پتانسیل آینده

در حالی که حد بالای ۴.۵ میلیون دلار ممکن است خوش‌بینانه به نظر برسد، اکوینومتریکس تردیدهایی را در مورد رسیدن به این عدد در دوره فعلی بازار ابراز کرده است. با این حال، رسیدن به قیمت‌های ۶رقمی مانند 100 هزار دلار، به عنوان هدفی واقع‌بینانه‌تر دیده می‌شود و می‌تواند هدف منطقی برای بیت کوین در آینده نزدیک باشد.

تا لحظه نگارش این گزارش، قیمت بیت کوین در حدود ۶۴ هزار و ۵۸۴ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده کاهش اندک ۰.۲ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. این سطح قیمتی فعلی به عنوان یک مبنا برای مشاهده حرکات بالایی احتمالی پس از هاوینگ عمل می‌کند، زیرا شرکت‌کنندگان بازار و سرمایه‌گذاران به‌دقت پاسخ بیت کوین به کاهش ورودی عرضه خود را نظاره می‌کنند. گفتنی است، همان‌طور که بازار رمزارز به تکامل خود ادامه می‌دهد، تاثیرات چهارمین هاوینگ بیت کوین به‌دقت بررسی می‌شود.

اخبار حوزه رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال تجارت‌نیوز بخوانید.

سلب مسئولیت: همان‌طور که بر همگان روشن است، ورود به معاملات در هر نوع بازاری نیازمند دانش و تجربه‌ کافی است. این گزارش تجارت‌نیوز تنها در راستای تحلیل داده‌ها و اخبار مربوطه است و این مجموعه هیچ‌گونه پیشنهادی برای هر نوع معامله‌ای به خوانندگان محترم ارائه نمی‌دهد.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...