نجات یک گربه سان کمیاب در جنوب کرمان


نجات یک گربه سان کمیاب در جنوب کرمان

به گزارش رکنا، محمد کمالی شامگاه اظهار کرد: این گربه سان کمیاب عصر امروز ابتدا به ماموران محیط زیست اسفندقه تحویل داده شد و اکنون برای مراقبت و نگهداری در اداره محیط زیست جیرفت است. وی...

به گزارش رکنا، محمد کمالی شامگاه اظهار کرد: این گربه سان کمیاب عصر امروز ابتدا به ماموران محیط زیست اسفندقه تحویل داده شد و اکنون برای مراقبت و نگهداری در اداره محیط زیست جیرفت است.

وی افزود: اقدامات مقدماتی درمانی بر روی سیاه گوش انجام شده و اقدامات تکمیلی با کمک دامپزشکان برای رفع کامل عارضه جسمانی در حال انجام است تا امکان رها سازی در طبیعت و ادامه بقا در زیستگاه‌های مربوطه فراهم شود.

رییس حفاظت محیط زیست جیرفت ادامه داد: علت اولیه آسیب این گربه سان مشخص نیست اما به علت آسیب دیدگی و ضعیف شدن سگ ها نیز به آن حمله ور شده بودند که با کمک دامدار علاقه مند به محیط زیست از مرگ نجات پیدا کرد.

وی اضافه کرد: کاراکال، سیاهگوش یا لینکس با نام علمی "Euracian lynx" از راسته گوشتخواران و در زمره چهار گربه سان کوچک ایرانی است که دست و پایی بلند و دمی بسیار کوتاه با نوک پهن و سیاه رنگ و یک دسته مو به طول چهار سانتیمتر روی گوش‌ها دارد که به علت داشتن جثه‌ای بزرگ معمولا با یوز پلنگ اشتباه گرفته می‌شود.


نجات یک گربه سان کمیاب در جنوب کرمان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیکاری 80 درصدی خبرنگاران زن در افغانستان