هشدار دو سازنده بزرگ: هارد دیسک گران می‌شود


هشدار دو سازنده بزرگ: هارد دیسک گران می‌شود

بر اساس گزارش‌ها، سیگیت و وسترن دیجیتال به عنوان دو سازنده بزرگ هارد دیسک در دنیا، در نامه‌ای به مشتریان خود اعلام کرده‌اند قیمت هارد دیسک افزایش می‌یابد. ظاهراً افزایش هزینه‌های تولید و رشد تقاضا باعث شده قیمت‌ها افزایشی شود. جزئیات را در...

بر اساس گزارش‌ها، سیگیت و وسترن دیجیتال به عنوان دو سازنده بزرگ هارد دیسک در دنیا، در نامه‌ای به مشتریان خود اعلام کرده‌اند قیمت هارد دیسک افزایش می‌یابد. ظاهراً افزایش هزینه‌های تولید و رشد تقاضا باعث شده قیمت‌ها افزایشی شود. جزئیات را در ادامه خبر بخوانید.

سیگیت با ارسال نامه‌ای به مشتریان بزرگ خود، آنها را نسبت به افزایش قیمت هارد دیسک مطلع کرده است. این غول دنیای هارد دیسک‌های مکانیکی در توجیه افزایش قیمت، رشد تورم جهانی و تقاضای بالا را موثر برشمرده است. هم‌زمان وسترن دیجیتال نیز نامه مشابهی برای مشتریان خود فرستاده است و به نظر می‌رسد افزایش قیمت هارد دیسک اجتناب‌ناپذیر باشد.

افزایش قیمت هارد دیسک در پی رشد تقاضای بازار هوش مصنوعی

در نامه‌ای که تاریخ آن به 18 آوریل امسال باز می‌گردد، سیگیت تاکید کرده تقاضای بالا، ظرفیت تولید محدود و رشد جهانی تورم جزو عوامل موثر در تصمیم به افزایش قیمت‌ها بوده‌اند. این کمپانی حتی هشدار داده در فصل‌های آتی باز هم قیمت‌ها افزایش می‌یابد. شرکت مشهور TrendForce نسخه‌ای از این نامه را منتشر کرده است.

ماه‌ها است که بازار SSD هم با افزایش قیمت مواجه است. سازندگان می‌گویند کمبود تولیه تراشه و رشد تقاضا در پی موج فراگیری هوش مصنوعی باعث افزایش هزینه‌های تولید شده است. می‌دانیم سازندگان تراشه‌های حافظه مورد استفاده در ساخت SSD به طور هدفمند تولید را کاهش داده‌اند تا جلوی کاهش قیمت‌ها را بگیرند.

هشدار دو سازنده بزرگ: هارد دیسک گران می‌شود

هم‌زمان به نظر می‌رسد هارد دیسک‌های مکانیکی هم قربانی هوش مصنوعی شده باشند و تقاضا برای آن‌ها افزایش یافته است. هرچند روشن نیست میزان افزایش قیمت چقدر خواهد بود، اما دور از انتظار نیست که بخشی از آن تلاش سازندگان برای کسب سود بیشتر پس از سال‌ها کاهش قیمت باشد. می‌دانیم طی سال‌های اخیر قیمت هارد دیسک‌های مکانیکی همواره نزولی بوده و سازندگان را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.

TrendForce پیش تر گزارش کرده بود می‌توان انتظار داشت قیمت وسائل ذخیره‌سازی 25 درصد افزایش یابد که شامل هر دو SSD های معمولی و حرفه‌ای می‌شود. حالا هم افزایش قیمت هارد دیسک‌های مکانیکی حتمی به نظر می‌رسد.

هشدار دو سازنده بزرگ: هارد دیسک گران می‌شودقیمت چند مدل پرفروش در نیو اگ

در حال حاضر روشن نیست افزایش قیمت‌ها صرفاً به مدل‌های با ظرفیت بالا محدود می شود یا نه.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!