نمایش سیاست‌های دولتی در بازار مسکن بی‌اثر است


نمایش سیاست‌های دولتی در بازار مسکن بی‌اثر است

دولت در حالی تمام اختیارات بازار مسکن را در دست گرفته که در سال‌های اخیر عملکرد مناسبی در حوزه نداشته و سیاست او یکی پس از دیگری شکست خورده است. منصور غیبی، تحلیلگر بازار مسکن، دراین‌باره به «تجارت‌نیوز» گفت: «نداشتن اشراف و تجربه وزارت راه و شهرسازی در راهبری صنعت و بازار مسکن باعث شده است این مجموعه خوب پیش نرود و بلاتکلیفی برای مستاجران، خریداران و متعاملان مسکن در جامعه پیش بیاید.»

به گزارش تجارت‌نیوز، دولت بازار مسکن را قبضه کرده است. این در حالی‌ است که تجربه زیسته مردم و آمارهای رسمی نشان می‌دهد این نهاد دستاورد مثبتی در این عرصه نداشته است. سوال اینجاست سیاست‌های دولت سیزدهم تاکنون بر بازار مسکن چه تاثیراتی گذاشته است؟ منصور غیبی، تحلیلگر بازار مسکن، به سوال تجارت‌نیوز پاسخ داده است.

تاثیر سیاست‌های دولتی بر بازار مسکن

غیبی در زمینه تاثیر سیاست‌های دولتی بر بازار مسکن به تجارت‌نیوز گفت: «سیاست‌های حمایتی و نظارتی دولت راه‌حلی برای مشکلات بازار مسکن نیست.»

او افزود: «برای مثال دگرگونی‌هایی که چندی پیش در ساختار کد رهگیری از سوی صنف اتحادیه حاکم شد، منجر به بلاتکلیفی این صنف شد.»

این تحلیلگر بازار مسکن دراین‌باره توضیح داد: «همچنین نداشتن اشراف و تجربه وزارت راه و شهرسازی برای راهبری صنعت و بازار مسکن باعث شده است این مجموعه خوب پیش نرود و بلاتکلیفی برای مستاجران، خریداران و متعاملان مسکن در جامعه پیش بیاید.»

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند، اجاره‌بها با توجه به افق دید افزایشی قیمت مسکن در سال 1403، روندی افزایشی را طی می‌کند و در نتیجه امسال نیز برای مستاجران سال سختی رقم خواهد خورد.

همچنین برخی دیگر از فعالان این حوزه می‌گویند یکی از اصلی‌ترین راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن اجاره‌بها را در جامعه کنترل کرد، افزایش عرضه واحدهای مسکونی در جامعه است، اما همان‌طور که گفته شد تاکنون هیچ‌کدام از اقدامات دولت به رشد عرضه منجر نشده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ عاشقانه جدید آناهیتا همتی و همسر دکترش