افزایش قیمت بنزین در آمریکا


افزایش قیمت بنزین در آمریکا

بر اساس داده‌های Gasbuddy، میانگین قیمت بنزین در سراسر ایالات متحده برای سه هفته متوالی افزایش یافت و طی هفته گذشته 4.3 سنت افزایش یافت و در روز دوشنبه به 3.62 دلار در هر گالن رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز،‌ در مقایسه با یک ماه پیش، میانگین قیمت بنزین 10.8 سنت افزایش یافته است، اما همچنان 1.1 سنت در هر گالن کمتر از مدت مشابه سال قبل است. میانگین قیمت ملی دیزل در این هفته به 4.01 دلار در هر گالن کاهش یافت که حدود 15 سنت کمتر از سطح قیمت در همین زمان در سال گذشته است.

پاتریک دی هان، رئیس تجزیه و تحلیل نفت در GasBuddy، گفت: از آنجایی که تغییر سراسری به بنزین تابستانی در حال حاضر پشت سر ماست، حداقل یکی از سه عاملی که به طور فعال باعث افزایش قیمت ها در چند ماه گذشته شده بود، پشت سر ماست.

با این حال، د هان هشدار داد، درد و فشار مالی ناشی از افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در پمپ ها تمام نشده است. برنامه های تعمیر و نگهداری پالایشگاه بیشتر در راه است.

دی هان گفت: «در چند هفته آینده بسیاری از پالایشگاه ها کار خود را به پایان خواهند رساند و تولید بنزین باید افزایش یابد و این عامل مهم می تواند به زودی قیمت بنزین را تحت فشار قرار دهد. وی افزود: گرچه ما از تصمیم اسرائیل برای تلافی حمله موشکی ایران غافلگیر شدیم ولی به نظر می رسد بازار اکنون با تحولات جدید ژئوپلیتیک کنار آمده است.

پاتریک دی هان معتقد است که اوضاع خاورمیانه اکنون در مرحله تنش زدایی است و امیدوار است با کاهش نگرانی ها درباره اوضاع خاورمیانه، قیمت بنزین در آمریکا کاهش یابد.

منبع : بازار نفت گاز پتروشیمی
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساناز جلیلی کیست؛ چرا در ترکیه خودکشی کرد