سخنگوی وزارت خارجه چین: جامعه بین‌المللی از چهره حقیقی آمریکا توام با حقوق بشر جعلی و هژمونی واقعی ایالات متحده کاملا آگاه است


سخنگوی وزارت خارجه چین: جامعه بین‌المللی از چهره حقیقی آمریکا توام با حقوق بشر جعلی و هژمونی واقعی ایالات متحده کاملا آگاه است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه 23 آوریل در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد مطرح شدن موضوعات نامناسب علیه چین در گزارش حقوق بشر سال ۲۰۲۳ آمریکا گفت: ایالات متحده هر سال دست به انتشار موارد جعلی به اصطلاح "گزارش های حقوق بشر" خود می زند که مطالب مرتبط با چین در آنها مملو از دروغ های سیاسی و سوگیری‌های ایدئولوژیک است.

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG، سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز سه شنبه 23 آوریل در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد مطرح شدن موضوعات نامناسب علیه چین در گزارش حقوق بشر سال ۲۰۲۳ آمریکا گفت: ایالات متحده هر سال دست به انتشار موارد جعلی به اصطلاح "گزارش های حقوق بشر" خود می زند که مطالب مرتبط با چین در آنها مملو از دروغ های سیاسی و سوگیری‌های ایدئولوژیک است.

وانگ ون‌بین افزود: تنها مردم چین حق دارند در مورد وضعیت حقوق بشر در چین نظر بدهند. چین توانسته علاوه بر حل مشکل فقر مطلق‌، دموکراسی مردمی در کل فرآیند را توسعه دهد و بزرگترین سیستم‌های آموزشی، تامین اجتماعی و پزشکی را ایجاد کند که باعث شده احساس دسترسی داشتن، شادی و امنیت مردم بیش از پیش افزایش یابد. چین مسیری منطبق با روند زمانه و متناسب با مسیر توسعه حقوق بشر بر اساس شرایط ملی خود را در پیش گرفته است. نظرسنجی های انجام شده توسط دانشگاه هاروارد در ایالات متحده در طول بیش از ده سال متوالی نشان داده که رضایت مردم چین از دولت کشور خود بیش از 90 درصد است.

این گزارش حقوق بشر آمریکا با وجود اظهار نظر غیرمسئولانه درباره وضعیت حقوق بشر در نزدیک به 200 کشور و منطقه جهان، به وضعیت حقوق بشر خود این کشور اصلا اشاره نکرده که کاملا هژمونی، قلدری و استانداردهای دوگانه و ریاکارانه آمریکا را افشا می‌کند. اگر ایالات متحده واقعاً به حقوق بشر اهمیت می دهد، باید مشکلات مربوط به خشونت با اسلحه، گسترش اعتیاد به مواد مخدر، تبعیض نژادی و نقض حقوق بشر در ایالات متحده را بررسی و به درستی آن را حل کند و در عین حال به بررسی فجایع حقوق بشری که به دلیل دخالت‌های این کشور و ارسال تسلیحات به مناطق درگیری در جهان رخ داده بپردازد و با آنها مواجه شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا