پوتین به چین می‌رود/ برنامه پکن و مسکو چیست؟


پوتین به چین می‌رود/ برنامه پکن و مسکو چیست؟

اقتصادنیوز: «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه از برنامه سفر خود به چین در ماه آینده میلادی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پوتین امروز (پنجشنبه) در یک مجمع اقتصادی در شهر مسکو اعلام کرد که در ماه مه قصد سفر به چین را دارد.

خبر مرتبط
هشدار روسیه به لهستان/ میزبانی که به دردسر افتاد!

اقتصادنیوز: معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که روسیه تسلیحات هسته‌ای خارجی در لهستان را به عنوان یک هدف نظامی اولیه در نظر خواهد گرفت.

این اولین سفر خارجی پوتین پس از پیروزی مجدد وی در انتخابات ریاست جمهوری است که اواخر اسفند ماه سال گذشته برگزار شد.

غرب با نگرانی شدید طی ۲ سال گذشته روابط رو به رشد چین و روسیه را زیر نظر دارد، درحالیکه مسکو و پکن در حوزه های دفاعی و تجاری به یکدیگر نزدیک شده اند و به دنبال گسترش تاثیرگذاری در عرصه بین‌المللی هستند.

از زمانی که غرب، روسیه را به دلیل جنگ با اوکراین با تحریم‌های بی‌سابقه‌ای تحت فشار قرار داد، مسکو به پکن به‌ عنوان یک راه نجات اقتصادی حیاتی نگاه می‌کند.

چند روز قبل از شروع جنگ اوکراین، پکن و مسکو شراکت «بدون محدودیتی» را اعلام کردند و حتی در شرایطی که اکثر کشورهای غربی روابط با مسکو را قطع کردند، آنها روابط فی مابین را گسترش دادند.

پوتین برنامه سفر خود به چین را در حالی اعلام کرده است که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت وگوها در مورد نحوه تعامل با چین امروز پنجشنبه وارد پکن شد. واشنگتن قصد دارد تنش با این رقیب بزرگ را کاهش دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلوگیری از ورود بانوان برای تماشای بازی پرسپولیس