دزدیدن چشم اندازهای شهری تهرانی ها با مجوز های شهرداری/ سخنگوی شورای شهر: در تهران، مجموعه ای از اغتشاشات بصری به چشم می خورد


دزدیدن چشم اندازهای شهری تهرانی ها با مجوز های شهرداری/  سخنگوی شورای شهر: در تهران، مجموعه ای از اغتشاشات بصری به چشم می خورد

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در کلانشهرها زندگی می کنید؟ پس نباید در خیابان سرتان را بالا بگیرید! اصلا اینکه تصمیم بگیرید به آسمان نگاه کنید؛ شما را دلگیر خواهد کرد؛ چراکه اصلا آسمانی در...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، در کلانشهرها زندگی می کنید؟ پس نباید در خیابان سرتان را بالا بگیرید! اصلا اینکه تصمیم بگیرید به آسمان نگاه کنید؛ شما را دلگیر خواهد کرد؛ چراکه اصلا آسمانی در کار نیست! دیدن همان تکه کوچک آسمان که اکثر اوقات آلوده است هم ما را بس است!

اما چرا تخلفات مشهود اینچنینی که همان چشم انداز نصفه و نیمه شهروندان به زیبایی های طبیعت را می گیرد، اینچنین قارچ گونه رشد می کنند و هیچ کس هم نیست که اعتراضی نسبت به سلب حق انسانی شهروندان داشته باشد.

علیرضا نادعلی ، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت و گو با رکنا گفت: در شهر تهران، به واسطه توسعه های نامتوازن که در ادوار گذشته و همینطور وجود جمعیت پراکنده و تجمیع شده در پایتخت، مجموعه ای از اغتشاشات بصری و حقیقی به وجود آمده است. این مهم را می توان بسیار برجسته تر و نمایان تر در معماری مشاهده کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای چنین جمعیت انباشته ای که در تهران زندگی می کند، باید تدبیری کرد و در عین حال، می بایست پایتخت را از لحاظ بصری و واقعیت زیست شهری حفظ کرد و وظیفه مدیر شهری، ایجاد تعادل بین این موارد است. از سویی دیگر، می بایست این حجم از جمعیت را در فضای افقی شهر جای داد و جاهایی که قواعد و قوانین اجازه می دهد، در ارتفاع فعالیت کرد.

نادعلی گفت: برای مثال در تهران ایستگاه مترویی داریم که هیچگونه نکات اولیه زیبایی شناسی در آن رعایت نشده است و طوری ساخته شده که هر چند وقت یک بار نیاز به تعمیرات اساسی دارد. باید به مواردی که روی روان افراد اثر مثبت می گذارد توجه ویژه ای شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان گفت: ساختمانی که در حرکت به سمت شمال تهران، جلوی دید شهروندان به سمت کوه را گرفته، مدت زیادی است که در حال ساخت است ولی مشخص نیست چرا همان موقع که مجوز ساخت گرفت، به این مورد توجه نشد! در دهه 60 وقتی در خیابان های ولیعصر یا شریعتی، به سمت شمال تهران حرکت می کردیم، شمیران به معنای بزرگ با باغات زیبایش دیده می شد؛ ولی الان چه؟ اینها همه در یک دوره خراب نشده اند. با اینکه بزرگان کشور از جمله مقام معظم رهبری، کارشناسان، مطالبه گران، مردم و... در این خصوص صحبت کرده و هشدار داده اند؛ اما می بینیم که در کوچه های با عرض کمتر از 10 متر در شمال تهران برج های چندین طبقه ای ساخته اند.


دزدیدن چشم اندازهای شهری تهرانی ها با مجوز های شهرداری/  سخنگوی شورای شهر: در تهران، مجموعه ای از اغتشاشات بصری به چشم می خورد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب