حوثی های یمن: به یک نفتکش انگلیسی حمله کرده و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون نمودیم


حوثی های یمن: به یک نفتکش انگلیسی حمله کرده و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون نمودیم

جنبش حاکم انصارالله (حوثی ها) در شمال یمن اعلام کرد که اعضای آن با موشک های ضد کشتی به نفتکش انگلیسی "آندرومدا استار" در دریای سرخ حمله نموده و یک پهپاد آمریکایی ام کیو-9 ریپر را سرنگون کردند.

به گزارش اسپوتنیک، یحیی سریع سخنگوی ارتش حوثی ها در کانال تلگرامی خود نوشت: نیروی دریایی ارتش یمن با چندین موشک ضد کشتی مناسب به کشتی نفتی بریتانیایی آندرومدا استار در دریای سرخ حمله کرد که منجر به اصابت مستقیم به آن شد. همچنین نیروی پدافند هوایی یمن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی ام کیو-9 را در حریم هوایی صعده با موفقیت سرنگون کرد:.
یحیی سریع افزود: حوثی‌ها تا زمانی که محاصره نوار غزه توسط اسرائیل برداشته نشود" و تا زمانی که "تجاوز به مردم فلسطین" در نوار غزه متوقف نشود، به عملیات نظامی خود ادامه خواهند داد.
عبدالمالک الحوثی، رهبر حوثی‌ها روز پنجشنبه گفت که در 202 روز درگیری در نوار غزه، آنها به 102 کشتی اسرائیلی یا مرتبط با اسرائیل حمله کرده‌اند و بندر ایلات اسرائیل به دلیل حملات مداوم از کار افتاده است.
حوثی‌ها پس از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه فلسطین در اکتبر سال گذشته، اعلام کردند که قصد دارند تا زمان پایان محاصره نوار غزه و عملیات جنگی در آنجا، برای جلوگیری از عبور کشتی‌های مرتبط با اسرائیل از دریای سرخ و عرب و همچنین سایر کشتی‌ها در حال حرکت به سوی بنادر اسرائیل از همه ابزارها استفاده کنند.
شبکه تلویزیونی سی بی اس به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش فاش نشده گزارش داد، پهپاد آمریکایی ام کیو-9 ریپر این هفته در سواحل یمن "سقوط" کرد که گفته می شود توسط اعضای جنبش انصارالله (حوثی ها) حاکم در شمال یمن سرنگون شده است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر