پلیس آمریکا 100 نفر را در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد


پلیس آمریکا 100 نفر را در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد

سخنگوی دانشگاه نورث ایسترن در شهر بوستون واقع در ایالت ماساچوست آمریکا اعلام کرد پلیس این کشور صبح شنبه به وقت محلی حدود ۱۰۰ نفر را بازداشت کرده است.

پلیس آمریکا 100 نفر را در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی دانشگاه نورث ایسترن روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد: پلیس صبح شنبه حدود ۱۰۰ نفر را در حالی که مقامات "یک اردوگاه غیرمجاز" در محوطه این دانشگاه در بوستون را پاکسازی کردند، بازداشت کرد.

مقامات این دانشگاه در بیانیه‌ای ادعا کردند که معتقدند «سازمان‌دهندگان حرفه‌ای» به صفوف معترضان دانشجویی در محوطه دانشگاه پیوسته‌اند.

رناتا نیل، معاون ارتباطات دانشگاه نورث ایسترن مدعی شد: «سازمان‌دهندگان حرفه‌ای غیروابسته به دانشگاه نورث ایسترن به آنچه دو روز پیش به عنوان تظاهرات دانش‌آموزی آغاز شد، نفوذ کرده اند.»

نایل در توجیه سرکوب اعتراض دانشجویان حامی فلسطین از سوی پلیس مدعی شد: «استفاده از توهین‌های یهودستیزانه خشن» در اردوگاه جمعه شب «عبور از خط قرمز بود.»

او ادعا کرد: «ما نمی‌توانیم این نوع نفرت را در دانشگاه خود تحمل کنیم.»

- در پی جنبش همبستگی با مردم غزه و اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا که از دانشگاه کلمبیای نیویورک آغاز شد و به سایر دانشگاه‌های این کشور و جهان در حال سرایت است، حدود ۶۰۰ نفر حداقل در ۱۵ داشنگاه در بیش از یک هفته دستگیر شده اند. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن