مقایسه a54 و a73 کدام انتخاب درست ‌تری است


مقایسه a54 و a73 کدام انتخاب درست ‌تری است

از محصولات پرطرفدار و قدرتمندی که در سری A سامسونگ وجود دارد باید به مدل‌های A54 و A73 اشاره کرد. ازنظر صفحه‌نمایش و دوربین مدل A73 پیشرفته‌تر است؛ اما پردازنده قوی‌تری در مدل A54 استفاده می‌شود.

سوالی که ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود کرده این است که کدام مدل‌ها از برند سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارند؟ در پاسخ باید گفت که این برند محصولات گوناگونی را تولید کرده و سری A بیشترین فروش را در این میان دارد.

سری A به‌دلیل داشتن قیمت مناسب در کنار مشخصات فنی قدرتمند، فروش بالایی دارد. مدل‌های پرفروش این سری، محصولات A54 و A73 ویژگی‌های مختلفی داشته و ازنظر قیمتی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به همین دلیل ما را همراهی کنید تا این تفاوت‌ها را باهم بررسی کنیم.

سامسونگ Galaxy A73؛ قدرتمندترین در سری A

اگر با محصولات سامسونگ آشنایی داشته باشید قطعا این موضوع را می‌دانید که سری A طرفداران و مشتریان زیادی را در بازار دارد. مدلی که به‌عنوان پیشرو و پرچم‌دار سری A به‌حساب می‌آید، گوشی سامسونگ مدل Galaxy A73 است. این مدل از سامسونگ گران‌قیمت‌ترین محصولی است که در سری A قرار گرفته و مشخصاتی فوق‌العاده دارد.

از مهم‌ترین مشخصات فنی این دستگاه باید به مواردی همچون نمایشگر 6.7 اینچی FHD، دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین سفلی با رزولوشن 32 مگاپیکسل و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد. قیمت این مدل نیز حدود 20 تا 21میلیون ‌تومان است.

بررسی اجمالی گلکسی A54 سامسونگ

محصول دیگری که در سری A سامسونگ قرار گرفته، مدل A54 است. باید گفت که این محصول از پرفروش‌ترین مدل‌های میان‌رده سامسونگ بوده و کیفیتی عالی دارد. بدنه این دستگاه از پلاستیک مقاوم بوده و به‌صورت مکعبی طراحی شده است.

قیمت این مدل حدود 14 تا 15میلیون‌ تومان بوده و دلیل این موضوع بهره گیری از نمایشگر Super AMOLED و تراشه اگزینوس است. این دستگاه در رم‌های 8 و 6 گیگ موجود بوده و حافظه آن نیز در مدل‌های 128 و 256 گیگابایت وجود دارد. همانند دیگر مدل‌ها، گوشی a54 سامسونگ از 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت استفاده می‌کند.

مقایسه مشخصات Galaxy A54 و Galaxy A73

مقایسه a54 و a73 کدام انتخاب درست ‌تری است

اگر بخواهیم گوشی‌های A54 و A73 را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید این کار را ازنظر معیارهای گوناگونی انجام دهیم. این معیارها شامل موارد گوناگونی هستند که مهم‌ترین آن‌ها دوربین، باتری، نمایشگر و تراشه دستگاه است. در ادامه به‌شکلی دقیق تمامی این بخش‌ها را مقایسه می‌کنیم.

دوربین GalaxyA54 و GalaxyA73

یکی از مشخصه‌های فوق‌العاده مهم برای مقایسه مدل‌های A54 و A73، دوربین است. دوربین نقش مهمی در این محصولات داشته و تجربه استفاده از آن را برای شما بهتر می‌کند. با داشتن یک دوربین جذاب در این مدل‌ها قابلیت تصویربرداری حرفه‌ای برای شما به‌وجود می‌آید.

در مدل A54 از 3 حسگر شامل عریض، فوق عریض و ماکرو استفاده می‌شود. این حسگرها در مدل A73 نیز موجود بوده و به‌علاوه آن‌ها یک حسگر تشخیص عمق نیز تعبیه کرده‌اند. حسگر اصلی A54 معادل 50 مگاپیکسل بوده و در مدل A73 نیز از حسگر 108 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین‌های هر 2 این مدل‌ها نیز 32 مگاپیکسل رزولوشن دارد.

باتری GalaxyA54 و GalaxyA73

باتری بحث بسیار مهمی در خرید مدل‌های مختلف دستگاه به‌حساب می‌آید. هر چه ظرفیت باتری بیشتر باشد، توانایی کارکردن با آن نیز طولانی‌تر می‌شود. در مدل‌های A54 و A73 از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده کرده‌اند.

شما می‌توانید این باتری‌ها را با استفاده از کابل تایپ C شارژ کنید. این باتری‌ها از قابلیت شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کنند؛ البته باید بگوییم که باید آداپتور این دستگاه‌ها را به‌صورت جداگانه تهیه کنید. متاسفانه در این مدل‌ها امکان شارژ به‌صورت وایرلس وجود ندارد.

نمایشگر GalaxyA54 و GalaxyA73

اگر می‌خواهید با گوشی خریداری‌شده فیلم تماشا کرده یا عکس‌های مختلف بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که به کیفیت نمایشگر توجه ویژه‌ای داشته باشید. در هرکدام از این مدل‌ها از نمایشگر مخصوص سامسونگ با نام Super AMOLED استفاده شده است.

در مدل A73 صفحه‌نمایش 6.7 اینچ و در مدل A54 نیز 6.4 اینچ اندازه دارد. نرخ نوسازی هر 2 این مدل‌ها نیز 120 هرتز بوده و روشنایی خوبی را دارا هستند. در A73 این روشنایی به 800 نیت و در A54 به 1000 نیت می‌رسد. رزولوشن مدل A73 معادل 1080×2400 و در نمایشگر A54 1080 در 2340 پیکسل است.

طراحی بدنه GalaxyA54 و GalaxyA73

به‌جرئت می‌توان گفت که بیش از 50درصد افراد هنگام خرید گوشی به ظاهر آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. طراحی بدنه تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دستگاه دارد. به همین دلیل سامسونگ در این مدل‌ها از بهترین ظاهر استفاده کرده است.

هر 2 این مدل‌ها از قاب و فریم پلاستیکی بهره برده و شیشه محافظ نمایشگر آن‌ها از نوع گوریلا گلس 5 است. وزن مدل A73 معادل 181 گرم بوده و مدل A54 نیز 202گرم وزن دارد. ازنظر ابعاد نیز در اندازه 5 میلی‌متر مدل A73 بزرگ‌تر است.

پردازنده و رم GalaxyA54 و GalaxyA73

به‌عنوان آخرین معیار باید پردازنده و میزان رم در این مدل‌ها را باهم مقایسه کنیم. تراشه قلب تپنده یک دستگاه دیجیتال بوده و با افزایش تعداد هزینه و توان آن، قدرت پردازشی دستگاه نیز بیشتر می‌شود. در مدل A73 از تراشه اسنپ‌دراگون 778G 5G و در دستگاه A54 نیز از تراشه اگزینوس 1380 بهره برده اند.

تعداد هسته‌های پردازنده این مدل‌ها نیز معادل 8 هسته است. البته فناوری تولید تراشه مدل A73 6 نانومتری بوده و مدل A54 نیز از تراشه 5 نانومتری استفاده می‌کند. پردازنده گرافیکی A73 از نوع Adreno 642L بوده و مدل A54 نیز از پردازنده Mail-G68 بهره می‌برد.

خرید محصولات سری A سامسونگ

مقایسه a54 و a73 کدام انتخاب درست ‌تری است

تا به این قسمت تمامی ویژگی‌ها و مشخصات فنی که در دستگاه‌های A54 و A73 وجود داشت را باهم مقایسه کردیم. اگر تصمیم به خرید یکی از این مدل‌ها گرفتید، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا بهترین قیمت را برای این کار به شما ارائه می‌دهد. تنها کافی‌است به این فروشگاه رفته و مدل مد نظر خود را سفارش دهید. برای دیدن قیمت a73 کافی‌است وارد این فروشگاه شوید.

جمع‌بندی

مدل‌های مختلفی در سری A سامسونگ قرار می‌گیرند. از محبوب‌ترین این مدل‌ها باید به مدل‌های A54 و A73 اشاره کرد. تفاوتی‌های مختلفی میان این مدل‌ها وجود دارد که باعث شده مشتریان هنگام خرید سردرگم شوند.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به بررسی دقیق این محصولات و مقایسه آن‌ها بپردازیم. در مطلب بالا این 2 محصول را براساس باتری، طراحی، نمایشگر، پردازنده و دوربین مقایسه کردیم. با مطالعه این موارد قادر هستید به‌راحتی یکی را انتخاب کرده و به خرید آن بروید. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا شرایطی عالی برای خرید هرکدام از این مدل‌ها به شما ارائه می‌دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست کامل قد بلندترین بازیگران زن ایرانی | زنان بازیگر خوش قد و قامت را بشناسید!