دورخیز تولیدکنندگان لنت‌ ترمز وسایل‌ نقلیه برای حضور در بازارهای جهانی


دورخیز تولیدکنندگان لنت‌ ترمز وسایل‌ نقلیه برای حضور در بازارهای جهانی

برخی کارشناسان حوزه تولید لوازم یدکی خودرو معتقدند تولیدات لنت مازادبر نیاز داخل است، به همین دلیل بر این باورند باید تولیدکنندگان لنت ترمز در تلاش و برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات خود به بازارهای منطقه باشند.

مسعود حسن‌پور، دبیر انجمن صنایع لنت ترمز و کلاچ ضمن تایید این ادعا گفت: «خوشبختانه نه‌تنها از واردات لنت بی‌نیاز شده و به سمت صادرات حرکت کرده‌ایم بلکه شاهد رشد اشتغال‌زایی در این صنعت نیز هستیم.»

برنامه تولیدکنندگان لنت ترمز در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» در سال جاری چیست؟

خوشبختانه امروز تولیدکنندگان لنت‌ترمز قادر به ساخت و تامین انواع لنت وسائل‌نقلیه و هر وسیله نقلیه حرکتی که برای توقف و تغییر نوع حرکت نیاز به ترمزگیری دارد اعم‌از خودرو، قطار، دوچرخه، موتورسیکلت، ماشین‌آلات صنعتی، آسانسورها، توربین‌های بادی، تجهیزات چاه‌های حفاری، دستگاه چرخ خیاطی، ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی و... هستند.

همچنین در چهارسال اخیر تولیدکنندگان لنت ترمز مطابق با برنامه های وزارت صمت برای تولید لنت انواع وسایل نقلیه در کشور سرمایه‌گذاری‌های فراوان کرده‌اند و امروز انواع لنت با کیفیت مطلوب که موردتایید سازمان ملی استاندارد و شرکت‌های خودروسازی است، در داخل تولید می‌شود.

تیراژ تولید لنت ترمز در کشور به خودکفایی رسیده است، آیا امکان حضور در بازارهای منطقه‌ای برای فعالان این حوزه وجود دارد؟

تولیدات لنت مازاد بر نیاز داخل است، هم اکنون تولیدکنندگان لنت ترمز درحال برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات خود به بازارهای منطقه هستند و خوشبختانه نه‌تنها از واردات لنت بی‌نیاز شده و به سمت صادرات حرکت کرده‌ایم بلکه شاهد رشد اشتغال‌زایی در این صنعت نیز هستیم.

مهم‌ترین چالشی که این صنعت را تهدید می‌کند، چیست؟

مهم‌ترین خطری که صنعت لنت ترمز را تهدید می‌کند، حضور تولیدکنندگان غیرمجاز در داخل و همچنین واردات غیرقانونی و قاچاق لنت به کشور است. تامین مواداولیه وارداتی از دیگر موانع تولید در صنعت لنت‌ترمز است، یکی از مهم‌ترین مواد اولیه تولید لنت، گرافیت است که به دلیل نبود معادن آن در کشور باید وارد شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تجربه‌ای سخت و گران