صبحانه خبری، 10 اردیبهشت 1403؛ از افزایش ایست‌های بازرسی در تهران تا خبر غیررسمی بازداشت برادرزاده شمخانی


صبحانه خبری، 10 اردیبهشت 1403؛ از افزایش ایست‌های بازرسی در تهران تا خبر غیررسمی بازداشت برادرزاده شمخانی

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید. تنش در شورای شهر تهرانجلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و...

صبحانه خبری، 10 اردیبهشت 1403؛ از افزایش ایست‌های بازرسی در تهران تا خبر غیررسمی بازداشت برادرزاده شمخانی

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تنش در شورای شهر تهران
جلسهٔ شورای شهر تهران که با حضور شهردار تهران برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه شد. پس از گزارش معاون حمل و نقل و ترافیک برخی اعضای شورای شهر به قرارداد واردات از چین انتقاداتی وارد کردند و در مقابل برخی دیگر از اعضا این انتقادات را غیرفنی اعلام کردند و آن را سیاسی‌کاری خواندند. زمانی که شهردار تهران برای ارائه پاسخگویی به پشت تریبون رفت، تعدادی از اعضای شورای شهر که سوالات و ابهاماتی در این خصوص داشتند؛ از جمله جعفر تشکری هاشمی، ناصرامانی، علی اصغر قائمی، مهدی عباسی، مهدی اقراریان و خانم سوده نجفی که از مخالفان سیاسی شهردار تهران به شمار می‌روند برای از حدنصاب افتادن جلسه شورای شهر، جلسه را ترک کردند. علیرضا زاکانی خطاب به کسانی که انتقاداتی وارد کرده بودند، گفت اگر انتقادات شما فنی است بمانید تا پاسخ را بشنوید، شما نه جلسات هم اندیشی تشریف میاورید نه می‌نشینید پاسخ‌ها را بشنوید.

بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال ۱۴۰۲
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: سال گذشته ۳۷ عضو شورای شهر و روستا در استان تهران به‌واسطه برخی تخلفات بازداشت و ۱۸ عضو سلب عضویت شدند.

مجلس با افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند. پیشتر هم نمایندگان مجلس دهم با افزایش تعداد نمایندگان در حوزه های مختلف انتخابیه مخالفت کردند. طرحی که بر اساس آن تعداد نمایندگان در ۲۷ استان افزایش می یافت.

خبر غیررسمی بازداشت برادرزاده شمخانی
خبرگزاری برنا نوشت: یک منبع آگاه خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

ایسنا: دلار به کانال ۵۹ هزار تومان رسید
ایسنا نوشت: بر اساس گزارش میدانی از بازار ارز، قیمت دلار که در روزهای گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
فارس نوشت: به‌دنبال برگزاری یک مهمانی در یکی از باغ‌های اطراف شیراز، ۲۹ پزشک به‌علت مصرف مشروب تقلبی دچار مسمومیت شدند و در بیمارستان بستری هستند.اخبار غیررسمی حاکی از آن است که چند پزشک دچار نارسایی کلیوی شده‌اند. یک پزشک زن تاکنون فوت شده و یک پزشک دیگر به کما رفته است.

کیهان: ما محترمانه حجاب سر زنان می کنیم اما رضا شاه با ضرب و شتم حجابشان را برمی داشت
روزنامه کیهان نوشت: یک نماینده ردصلاحیت شده این دوره از انتخابات بدون فهم فلسفه حجاب مدعی شده اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اکنون هم می‌توان با الزام قانونی عکس آن را انجام داد. مقایسه الزام حجاب همراه با اقناع فرهنگی و محترمانه زنان بی‌حجاب در جمهوری اسلامی با رفتارهای مخوف و ضرب و شتم بانوان محجبه توسط رژیم دیکتاتوری پهلوی از مبنا دچار اشکال است. حجاب یک قانون مثبت، سازنده و موافق با فطرت و متضمن کرامت انسانی بانوان است. اما بی‌حجابی و برهنگی درتضاد بافطرت انسان است و نتیجه‌ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد.

احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ به صورت الکترونیکی
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: با روند موفق انتخابات الکترونیک می‌توان این انتظار را داشت که انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نیز به صورت الکترونیکی در کشور برگزار شود. فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت منسجم و هماهنگ با ۱۵ استان کشور شدت گرفته است.

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو توسط دادگاه لاهه
رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از احتمال صدور حکم بازداشت توسط دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه به دلیل عملیات نظامی در نوار غزه به شدت نگران است.

پزشکیان: بزرگان ما وقتی مریض می‌شوند سریع به اروپا می‌روند؛ چرا برای اقتصاد بیمار به سراغ اروپا نمی‌روید؟
مسعود پزشکیان، نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: مجتهدین و بزرگان ما وقتی مریض می شوند سریع به اروپا می روند، چرا برای اقتصاد بیمار، صنعت، بانکداری و کشاورزی به سراغ اروپا نمی روید! روز به روز وضع کشور دارد بدتر می‌شود ولی حاضر نیستند دست از این مدیریت و راه غلط بردارند.

افزایش ایست‌های بازرسی در تهران
ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است. غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس گفت: نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بنزین متانول چیست و چه فرقی با بنزین احمدی‌نژادی دارد؟