یک میلیارد تومان بدهید، مادر شوید


یک میلیارد تومان بدهید، مادر شوید

فارس نوشت:«دلم می‌خواهد ترکیب بدنم بهم نخورد، از حاملگی متنفرم» یا «پول دارم و خودم برای بدنم تصمیم می‌گیرم» این‌ها را برخی بانوان متولی می‌گویند که دوست ندارند زیبایی اندام خود را به دلیل...

فارس نوشت:«دلم می‌خواهد ترکیب بدنم بهم نخورد، از حاملگی متنفرم» یا «پول دارم و خودم برای بدنم تصمیم می‌گیرم» این‌ها را برخی بانوان متولی می‌گویند که دوست ندارند زیبایی اندام خود را به دلیل زایمان از دست دهند.

قیمت‌های پیشنهادی در فضای مجازی نشان می‌دهد متقاضیان برای این کار از 400 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

این در حالی که طبق گفته برخی پزشکان زنان یک زایشگاه، دختران متولد دهه هفتاد خورشیدی، بیشترین اجاره‌دهندگان رحم هستند، البته در این روزها هم متولدان دهه هشتاد به جمع مشتریان رحم اجاره‌ای اضافه شده‌اند.

قانون اجاره رحم در سال 1382 در مجلس شورای اسلامی به نام قانون اهدای جنین تصویب شد.

این در حالی که برخی افراد مشهور از جمله کیدمن و کیت اربن ، سارا جسیکا پارکر و متیو برودریک ، الیزابت بنکس و مکس هندلمن بازیگران و خوانندگان برای بچه‌دار شدن از رحم اجاره‌ای استفاده کردند.

افزایش تقاضا برای رحم اجاره‌ای یکی از تجارت‌های پررونق دنیا است که بنا بر گزارش Global Market Insights میزان رقم تجارت آن تا سال 2032 به 129 میلیارد دلار یعنی بیش از چهار برابر بودجه ناسا در سال 2024 است.

در این اثنا رقم‌های پیشنهادی برای رحم اجاره‌ای بسته به شرایط فرد از جمله سن، سلامتی و زیبایی افزایش می‌یابد.

در حالی انجام جراحی زیبایی توسط برخی بانوان ایرانی دنبال می شود که امروزه بیشتر این جراحی‌ها جنبه درمانی ندارند و برخی در سنین مختلف تحت تاثیر فضاسازی و تبلیغات، به دنبال زیبایی بیشتر هستند.

از سویی دیگر نگرانی از عوارض بارداری و زایمان منجر شده برخی بانوان برای حفظ تناسب اندامشان قید تجربه بارداری و زایمان را بزنند تا به نوعی معیارهای زیبایی مدنظرشان دستخوش تغییر نشود.

متخصص زنان، زایمان و نازایی حدیث گیلانی می گوید که رحم اجاره‌ای برای بانوانی که به هر دلیلی قصد بارداری ندارند، مفید است و آن‌ها را از کابوس رهانیده و صاحب فرزند می‌کند.

فوق‌تخصص زنان و زایمان طاهره میرزایی می‌گوید از وقتی مسأله ظاهر برای بسیاری از زنان به یک مسأله حیاتی تبدیل شده، این اتفاق بیش از هر زمان دیگری رخ می‌دهد و به دلایل واهی از رحم اجاره‌ای استفاده می‌کنند، در حالی که با دستان خودشان «حس دوران بارداری و زایمان را درک نخواهند کرد».

جامعه‌شناسان معتقدند هر چند تکنولوژی بر زندگی بشر تأثیر گذاشته و نمی‌توان برخی زوج‌های متمول را برای اینکه فرزند بیولوژیک خودشان را داشته باشند، از استفاده از رحم اجاره‌ای منصرف کرد، اما تقویت حس مادری با پرورش فرزند در رحم خود به منظور داشتن رابطه بهتر مادر و فرزند با تبلیغات فرهنگی می‌تواند مانع توسعه رحم اجاره‌ای شود.


یک میلیارد تومان بدهید، مادر شوید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها