ترخیص کالا


ترخیص کالا

تا زمانی که کالاهای شما به صورت قانونی از گمرک ایران خارج نشده باشند عملا فرایند انتقال کالا و واردات کالا به اتمام نرسیده است، شما باید برای انتقال کالا به ایران و پخش کالا مراحل ترخیص کالا را انجام داده و هزینه‌های مربوط به آن را نیز پرداخت کنید.

تا زمانی که کالاهای شما به صورت قانونی از گمرک ایران خارج نشده باشند عملا فرایند انتقال کالا و واردات کالا به اتمام نرسیده است، شما باید برای انتقال کالا به ایران و پخش کالا مراحل ترخیص کالا را انجام داده و هزینه‌های مربوط به آن را نیز پرداخت کنید.

اصول و قوانین ترخیص کالا

با توجه به این نکته که هر کالایی در ابتدا که وارد کشور می‌شود باید از گمرک‌های مختلف ایران عبور کند تا مجوزهای قانونی را دریافت کند، و این که دریافت مجوزها و انجام امور گمرکی مربوطه پیچیدگی‌های خاصی دارند باید این مراحل توسط شرکت‌های معتبر و افراد خبره انجام شوند.

گمرک‌های ایران در نظارت به جا به جایی و معرفی فرآورده‌های دارویی و مواد موثره در محدوده قانون فرآورده‌های دارویی و صادرات این گونه فرآورده‌ها و مواد با تاجران همکاری می‌کنند. در جریان نظارت، آنها بررسی می‌کنند که آیا مجوزهای واردات، گواهینامه‌ها و گواهینامه‌های مورد نیاز دریافت شده است، فرآورده‌های دارویی تایید، ثبت یا مجوز گرفته‌اند، الزامات برچسب گذاری رعایت شده است، و فرآورده‌های دارویی نهایی از صنعت داروسازی شامل بروشور بسته هستند یا خیر. توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید دارو و مواد دارویی را بدون دریافت مجوز‌های واردات از سازمان بهداشت به ایران وارد کنید حتی مکمل‌های دارویی و ورزشی.

یکی از مواردی که معمولاً توسط وکلای مربوط به مسئولیت محصول اظهار می‌شود این مورد است که اگر وکیل مخالف بتواند با اثبات نادرست بودن چیزی که گفته است به هر جنبه‌ای از شهادت اعتراض کند، کل شهادت کنار گذاشته می‌شود. به عبارت دیگر، اگر موضوع به یک پرونده قضایی ختم شود در صورت استفاده از اصطلاحات نادرست ممکن است خود را در سمت اشتباه قرار بدهد. با توجه به روند رو به رشد فناوری پوشیدنی، مصرف کنندگان به طور فزاینده‌ای در مورد دستگاه‌های پزشکی آموزش می‌بینند. کاربران به طور مداوم در اینترنت و رسانه‌های اجتماعی برای کسب اطلاعات در مورد این محصولات جستجو می‌کنند. به طوری که حتی ممکن است تصمیم خرید خود را بر اساس اصطلاحاتی که برای دستگاه استفاده می‌شوند، بگیرند. یک اشتباه ساده در اصطلاح می‌تواند سبب شود تا برخی از قدرتمندترین کمپین‌های بازاریابی در اطراف تأثیر مخرب و معکوس بر بیماران و پزشکان بالقوه داشته باشند.

قوانین ترخیص گمرکی کالا

شما برای ترخیص و اظهار کالا باید یک اظهارنامه گمرکی به گمرک ملی خود ارائه کنید. ممکن است یک نماینده گمرک در این موضوع مهم به شما مشاوره دهد شما باید قبل از ورود کالا در اولین نقطه ورود به ایران، یک اظهارنامه خلاصه ورود ارائه دهید.

بسته به نوع کالا، اسناد اضافی برای ارائه به مقامات گمرکی ممکن است شامل موارد زیر می‌شوند:

فاکتور تجاری، اسناد حمل و نقل، گواهی مبدا، مجوزهای واردات، نتایج آزمون و سایر گواهی‌ها، گواهی‌های بازرسی مانند گواهی‌های بهداشتی، دامپزشکی یا بهداشت گیاهی.

ترخیص گمرکی توسط واردکننده یا نماینده گمرکی انجام می‌شود، نماینده شخصی است که توسط واردکننده برای انجام کلیه تشریفات گمرکی مورد نیاز طبق قوانین گمرکی ایران تعیین می‌شود.

وقتی کالای شما به مرز می‌رسد چه اتفاقی می‌افتد؟

تا زمانی که کالاها ترخیص شوند، تحت نظارت گمرک (بیشتر از 90 روز) در انبار موقت قرار دارند.

ممکن است کالای شما بر اساس مدارک ارسالی شما ترخیص شود یا کالای شما برای بررسی سند انتخاب شود و از شما خواسته شود اسناد بیشتری را قبل از ترخیص کالا ارسال کنید، علاوه بر این مواردممکن است کالای شما برای یک سند یا بررسی فیزیکی انتخاب شود.

برای اینکه فردی بتواند به عنوان حق العمل کار در گمرک کارها و امور مربوط به ترخیص و گمرک را انجام دهد، باید در آزمون حق العمل کاری شرکت کند و رتبه لازم را در این زمینه دریافت کند. اگر پس از طی مراحل مختلف و گذراندن دوره‌های خاص و شرکت در آزمون موفق به دریافت کارت بازرگانی شود، می‌تواند به عنوان کارگزار گمرکی به استخدام شرکت‌های بازرگانی در آمده و با وکالت از آنها می‌تواندکارها و اقدامات گمرکی را انجام بدهد و کالاهای تاجران متفاوت را از گمرک‌های ایران ترخیص کند.

ترخیص کالا

بازرسی و ترخیص کالا

کالاهای وارداتی به صورت کلی به سه بخش مجاز، ممنوع و مشروط تقسیم می‌شوند که در زمان واردات براساس آن، کالاها را دسته بندی و لیست می‌شوند. این امر به این منظور است که کالاها باید برای امن بودن و مجاز بودن تحلیل و بررسی شوند. در ادامه خریدار پیش از دریافت کالا، شرکتی را به عنوان بازرس معرفی می‌کند تا به صورت بسیار دقیق و منظم کالاها را چک کنند و براساس ضوابط پیش بروند. صحت کالا و اطلاعاتی که راجع به آن ارائه شده باید به دقت بررسی شود. مهم ترین موردی که در مرحله بررسی می‌شود عدم مغایرت اطلاعات است. بازرسی کالا اغلب در محل تولی، انبار، محل بسته بسته بندی گمرک و بندر مقصد انجام می‌شود و حدود بازرسی در سند قرارداد ذکر می‌شود. برای مثال ترخیص چوب جز فرایند‌هایی است که بسیار با دقت باید با آن رفتار کرد، به علت داشتن کاربرد بسیار زیاد و سود عالی باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

کالاهای گمرکی در ایران معولا به شرح زیر هستند:

کالای ورودی

وسایل نقلیه برای مقاصد تجاری

انتقالی

کابوتاژ

پیک سیاسی و بسته‌های پست سیاسی

مرسولات پست بین المللی

فروشگاههای آزاد

کالای صدوری

کالای مسافری

مراحل ترخیص کالا از گمرک

برای این که بتوانید سرعت ترخیص کالاهای خود از گمرک را بالا ببرید باید از مراحل ترخیص کالا اطلاع کافی داشته باشید که در ادامه این مراحل را به صورت تیتروار بررسی خواهیم کرد:

آماده سازی

ثبت اسناد واردات یا صادرات کالا به شکل فیزیکی یا الکترونیک

محاسبه وجوهی همچون سود بازرگانی

حقوق گمرکی

مالیات

ماخذ تعرفه گمرکی

تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا

آموزش ترخیص کالا از گمرک

اگر هدف شما این است که کالاهایی که دارید در کمترین زمان از گمرک ایران ترخیص شوند. باید به چند مورد دقت کنید برای نمونه ترخیص کار یکی از موارد مهمی است که باید به خوبی او را بشناسید و از مجرب بودن و متخصص بودن آن آگاه باشید. زیرا فردی که بی اطلاع باشد نمی‌تواند کالا را به سرعت ترخیص کند و از طرف دیگر شما را متحمل ضررهای مالی می‌کند.

عواملی که در روند سرعت ترخیص کالا تاثیرگذار هستند به شرح زیر هستند:

رسیدن کالا به اماکن گمرکی و دریافت قبض انبار گمرکی

تهیه و آماده سازی اسناد

اظهار از طریق سامانه EPL

دریافت کوتاژ اظهارنامه و تعیین مسیر اظهارنامه

کنترل و ارزیابی کالا

دریافت مجوزهای مورد نیاز

کارشناسی(بررسی تعرفه و ارزش اظهارنامه)

مرحله صندوق و پرداخت حقوق و عوارض گمرکی

مرحله بارگیری و تحویل کالا از انبار گمرک

مرحله خروج کالا

آیا می‌توان تاخیرهای ترخیص کالا را حذف کرد؟

ترخیص کالا فرایندی بسیار طولانی و کسل کننده است به همین دلیل ممکن است کارهای شما با تاخیر بسیار پیش رود. تنها راه از بین بردن این مورد استخدام یک ترخیص کار عالی است، پس از آن ارائه مدارک کامل و صحیح از کالاها از اهمیت زیادی دارد.

تمامی قوانین زیر باید مرحله به مرحله و پشت سرهم طی شوند:

انبار

واحد ترانزیت

درب خروجی گمرک

امور مالی

آزادسازی کالا یکی از مواردی است که مراحل بیرونی زیادی اعم از صحت کالا، امنیت کالا آن را تحت الشعاع قرار می‌دهد چرا که تنها با سرعت آزاد شدن کالا‌ها مهم نیست، کالا در عین سلامت باید با سرعت ترخیص شود. به همین دلیل شما باید در نحوه انتخاب ترخیص کار خود و گروه تجاری مربوطه دقت زیادی داشته باشید و شرکت مناسبی را انتخاب کنید.

ترخیص کالا

ترخیص کالا با آریا حمل

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل با هدف خدمات تخصصی بازرگانی خارجی، حمل و نقل بین المللی و ترخیص کالا بوده و در طی این سال‌ها، سهم عمده‌ای از بازار خدمات واردات را به خود اختصاص داده است. این مجموعه در همین مسیر برای دستیابی به اهداف خود و جلب رضایت مشتریان، با به کارگیری از تجربه و تخصص کارشناسان کارآزموده توانسته است، طیف‌های مختلف بازار را با کمترین هزینه و بیشترین سرعت برآورده می‌کند.

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل خدماتی مانند ثبت سفارش کالا، بازرسی کالا در مبدا، ترخیص کالا، حمل کانتینری، حمل هوایی بار، صادرات کالا و واردات کالا و اینکوترمز ارائه می‌دهد. تجربه اندوخته شده از سال‌ها فعالیت در امر واردات، صادرات، حمل و نقل بین المللی بازرگانی و ترخیص کالا، سرعت، دقت و کاهش هزینه‌ها و رضایت همکاران تجاری را برای شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل فراهم کرده است.

شما می‌توانید به کمک کارشناسان خبره و تخصصی مجموعه ما کالاهایی را که مد نظر دارید در زمان کوتاه و بدون بروز مشکلی دریافت کنید. مشاورین خبره ما براساس تجربه بالا و دانشی که در طی سال‌ها کار در این زمینه دریافت کرده‌اند به شما کمک می‌کنند تا کالاهایی که مد نظر دارید را بدون مشکل به ایران وارد کنید و به راحتی کالاهای خود را از گمرک‌های مختلف ایران ترخیص کنید.

شرکت حمل و نقل بین المللی آریا حمل به صورت تخصصی در حوزه انتقال و ترخیص کالا از کشور‌های چین و امارات به ایران و بالعکس فعالیت می‌کند.

برای مشاوره و راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید:

۰۲۱۸۶۱۲۱۰۰۰ و ۰۹۳۵۸۷۰۰۳۲۱

https://ariahaml.com/?p=864

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین