گاو نه‌من شیرده نفت در اوایل معاملات آسیایی امروز


گاو نه‌من شیرده نفت در اوایل معاملات آسیایی امروز

نفت در اوایل معاملات آسیایی روز دوشنبه کاهش یافت و به این ترتیب، تمامی سودهای روز جمعه را باطل کرد.

گاو نه‌من شیرده نفت در اوایل معاملات آسیایی امروز

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت در اوایل معاملات آسیایی روز دوشنبه کاهش یافت و به این ترتیب، تمامی سودهای روز جمعه را باطل کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت با 1 دلار یا 1.1 درصد کاهش، به 88.50 دلار در هر بشکه رسید و سپس به سطح 88.55 دلار بازگشت.

همچنین معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 84 سنت یا 1 درصد کاهش، به 83.01 دلار در هر بشکه رسید.

بررسی‌ها حاکی از آن است که مذاکرات اخیر صلح اسرائیل و حماس در قاهره، از میزان نگرانی‌ها پیرامون درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه کاسته است و داده‌های تورم آمریکا نیز چشم‌انداز کاهش نرخ بهره را در آینده‌ی نزدیک کمرنگ کرده است.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار IG، افزایش تلاش‌ها به منظور میانجیگری برای آتش‌بس بین اسرائیل و حماس را عامل تعدیل تنش‌های ژئوپلیتیکی معرفی کرد که منجر به بازگشایی ضعیف در روز دوشنبه شد. به گفته‌ی یک مقام حماس به رویترز، هیئتی از سوی حماس در روز دوشنبه برای گفتگوهای صلح از قاهره بازدید خواهد کرد.

همچنین بنا به اعلام وزیر امور خارجه‌ی اسرائیل در روز شنبه، در صورت توافق بین این دو کشور، که آزادی گروگان‌های اسرائیلی را در پی دارد، حمله‌ی برنامه‌ریزی‌شده به رفح ممکن است به تعویق بیفتد؛ ناگفته نماند که رفح جایی است که بیش از یک میلیون آواره‌ی فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

سخنگوی کاخ سفید نیز از پذیرش اسرائیل مبنی بر بذل توجه به نگرانی‌های ایالات متحده در مورد اثرات انسانی تهاجم احتمالی خبر داد.

بازارها همچنین منتظر بررسی سیاست فدرال رزرو ایالات متحده در اول ماه مه هستند.

سیکامور همچنین به نقش کلیدی برخی مقامات در نشست کمیته‌ی بازار آزاد فدرال این هفته خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود لحن جنگ‌طلبانه‌تری را به همراه داشته باشد.»

داده‌های روز جمعه حاکی از آن بود که تورم ایالات متحده در 12 ماه منتهی به مارس، 2.7٪ افزایش یافته است که بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است. آنچه مسلم است کاهش تورم، احتمال کاهش نرخ بهره را افزایش می‌دهد که به نوبه‌ی خود عاملی محرک برای رشد اقتصادی و تقاضای نفت تلقی می‌شود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، عامل برانگیختن نگرانی‌های مستمر پیرامون نرخ‌های بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر» را تورم چسبنده ایالات متحده برشمرد که منجر به تقویت دلار آمریکا و فشار بر قیمت‌های کالاها می‌شود.

آنچه مسلم است چشم‌انداز افزایش نرخ بهره، دلار را تقویت می‌کند و دلار قوی‌تر، منجر به گران‌شدن نفت برای کسانی می‌شود که با ارزهای دیگر قصد خرید دارند.

به علاوه، تنگ بهبودی داده‌های موجودی انبار ایالات متحده و شاخص PMI چین در این هفته را عاملی برای افزایش مجدد قیمت نفت دانست.

داده‌های رسمی روز شنبه حاکی از آن بود که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این امر، آخرین سیگنال مبنی بر ضعیف‌شدن تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

همچنین سود انباشته‌ی شرکت‌های صنعتی چین در سه ماهه‌ی اول نسبت به سال قبل 4.3 درصد افزایش یافت و به 1.5 تریلیون یوان (207.0 میلیارد دلار) رسید، در حالی که در دو ماه اول، 10.2 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است نگرانی‌ها در مورد اختلالات عرضه ناشی از رویدادهای خاورمیانه باعث شد که برنت روز جمعه 49 سنت و WTI نیز 28 سنت افزایش یافتند.

غیر از آن، حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌های نفت ایلسکی و اسلاویانسک در منطقه کراسنودار روسیه در آخر هفته، اختلالات احتمالی عرضه را در بر داشت که فعلأ تاثیر چندانی در رویکرد فعالان بازار نگذاشت. گرچه به گفته‌ی یکی از مدیران کارخانه، پالایشگاه اسلاویانسک مجبور شده پس از حمله، بخشی از عملیات خود به حالت تعلیق در آورد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟