برخی از سوالات متداول درباره گل زیبای مرجان (فرفیون)


برخی از سوالات متداول درباره گل زیبای مرجان (فرفیون)

به گزارش رکنا، ساقه و ریشه گیاه مرجان دارای ماده ای سفید رنگ و چسبنده و به شدت سمی است و بنابراین این گیاه آپارتمانی را دور از دسترس کودکان و پرندگان خانگی خود قرار دهید و برای دست زدن به این...

به گزارش رکنا، ساقه و ریشه گیاه مرجان دارای ماده ای سفید رنگ و چسبنده و به شدت سمی است و بنابراین این گیاه آپارتمانی را دور از دسترس کودکان و پرندگان خانگی خود قرار دهید و برای دست زدن به این گیاه از دستکش استفاده کنید و در صورت تماس دست تان با این ماده سمی سریعا دستان خود را با آب و صابون شستشو دهید. در صورتی که این ماده سمی به درون چشمتان نفوذ کرد به منظور انجام مراقبت های پزشکی سریعا به پزشک مراجعه کنید. رسیدگی به گیاه مرجان نیازمند رعایت نکاتی است که در ادامه گفته ایم.

چه دلایلی باعث کاهش تعداد گل های گیاه مرجان می ‎شوند؟

آبیاری بیش از حد ممکن است باعث پژمردگی گیاه و کاهش تعداد گل های آن شود.

تنها کافی است نور مورد نیاز گیاه را تامین کنید و از نوردهی به آن در هنگام شب خودداری کنید. جدا کردن برگ های پوسیده نیز به رشد برگ های جدید آن کمک خواهد کرد. هرس بیش از حد گیاه و نوسانات دمایی نیز ممکن است باعث کاهش میزان گلدهی این گیاه شود.

در صورتی که رشد گیاه مرجان به طور کامل متوقف شده و هیچ اثری از حیات در آن مشاهده نشود چه کاری می‎ توان انجام داد؟

ممکن است این گیاهان تا چندین دهه بدون هیچ گونه علائم حیاتی به رشد خود ادامه دهد. در این شرایط نیازی به نگرانی نیست و تنها کافیست مراقبت های همیشگی مانند نور و آبیاری مناسب را ازگیاه به عمل آورید. خواهید دید که به زودی گیاه تان شکوفا شده و به منزل تان جلوه خواهد بخشید.

برای جلوگیری از رشد بیش از حد گیاه مرجان چه اقدامی لازم است؟

بهترین اقدام قلمه زنی ریشه های گیاه و در صورت لزوم هرس کردن آن است.

آیا گیاه مرجان در شرایط خشکی مقاوم است؟

گیاه مرجان یک گیاه بیابانی نیست اما توانایی لازم برای مقابله با شرایط خشکی را تا مدت مشخصی خواهد داشت.

دلیل ریزش برگ های گیاه مرجان چه چیزی است؟

ریزش برگ در قسمت پایینی ساقه این گیاه امری طبیعی است اما ریزش برگ در تمامی نواحی گیاه ممکن است به دلیل آبیاری بیش از حد گیاه به ویژه در فصول سرد سال و پوسیدگی ریشه های آن باشد. در این وضعیت معمولا گیاه بوی غیر معمولی خواهد داشت.

عدم تامین میزان نور مورد نیاز و یا تغییر مکان گیاه نیز ممکن است باعث ریزش برگ های گیاه شود.


برخی از سوالات متداول درباره گل زیبای مرجان (فرفیون)

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شکار پهپاد اسرائیلی توسط قسام