«ایران اکسپو» فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی است


«ایران اکسپو» فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی است

معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: نمایشگاه ایران اکسپو فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی است.

«ایران اکسپو» فرصتی برای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی است

به گزارش ایران اکونومیست از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمجتبی خیام‌نکویی در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در نمایشگاه اکسپو بر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی و تسهیل در روند خدمت‌رسانی در راستای تحقق جهش تولید و رفع موانع پیش روی این شرکت‌ها تاکید کرد و افزود: روسای موسسات و مراکز تابعه سازمان تات با توجه به تاکید وزیر جهاد کشاورزی نسبت به رفع موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همکاری نزدیک‌ با کشورهای همسایه و دوست را ضروری دانست و اظهارداشت: این امر به ویژه در حوزه علم و فناوری مشهود است، بنابراین سازمان تات آمادگی انتقال فناوری‌های محققان به کشورهای همسایه را دارد.

وی بر دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی توام با بهره‌وری تاکید کرد و گفت: در راستای بهره‌وری از مزارع نوآور بهره‌ور، لازم است مؤسسات، پژوهشگاه‌ها و مراکز ملی و استانی با توجه به شعار سال در پروژه‌هایی که قابلیت مشارکت مردمی دارد، ورود کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: همچنین با راه‌اندازی دهکده‌های فناوری و نوآوری در استان‌ها، باید بستری برای افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان دخیل در بخش کشاورزی فراهم شود.

خیام‌نکویی استفاده از ظرفیت این رویداد (اکسپو) برای تجاری‌سازی محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان و صدور دانش به شرکت‌های آفریقایی حاضر در نمایشگاه را حایز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد؛ این نمایشگاه منتج به ظهور، بروز و حضور دستاوردهای تحقیقاتی کشور در حوزه کشاورزی در کشورهای آفریقایی شود.

وی بر ارائه طرح‌های اولویت‌دار سازمان تات برای تحقق شعار سال اشاره و خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال مقرر شده بود هر یک از موسسات و مراکز سازمان تات یک یا دو طرح با مشارکت مردمی به سازمان ارائه کنند، ۸۰ درصد طرح‌های اولویت‌دار مشخص شده است که پس از ارزیابی توسط معاونت‌های برنامه‌ریزی و امور اقتصادی و آموزش و ترویج، عملیاتی خواهند شد.

ششمین نمایشگاه اکسپو ایران و آفریقا به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا و غرفه موسسه رازی در سالن‌های ۱۰ و ۱۱ از ساعت ۹ تا ۱۶ میزبان حضور علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان‌ است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان