روانشناس‌ نیاز امروز زندگی است‌


روانشناس‌ نیاز امروز زندگی است‌

به گزارش میگنا دکتر امین عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور اظهار کرد: علم روانشناسی یک علم وسیع و گسترده است و به بررسی و مطالعه رفتار، ادارک و... می‌پردازد. می‌توان گفت روانشناسی...

روانشناس‌ نیاز امروز زندگی است‌
به گزارش میگنا دکتر امین عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک روز روانشناس و مشاور اظهار کرد: علم روانشناسی یک علم وسیع و گسترده است و به بررسی و مطالعه رفتار، ادارک و... می‌پردازد. می‌توان گفت روانشناسی به بسیاری از مسائل ورود پیدا کرده است.

این مدرس دانشگاه گفت: نوع مشکلات و اختلالاتی که وجود دارد، باعث ظهور و بروز شاخه‌ها و رویکردهای مختلفی در این علم شده است. همانطور هم که می‌دانید انسان یک موجود پیچیده است و این پیچیدگی باعث سختی کار روانشناسان شده است.

این روانشناس با اشاره به اینکه این علم شاخه‌های گوناگونی را شامل می‌شود، عنوان کرد: تمام این مواردی که گفتیم همگی یک هدف دارند و به دنبال بهبود عملکرد افراد در حوزه‌های مختلف هستند.

عزیزی تصریح کرد: در تمام دنیا حضور روانشناسان در عرصه‌های مختلف لازم و ضروری است. حقیقتاً حضور کسی که بخواهد به حرف‌های شما گوش بدهد، نیاز ادامه زندگی است. تا زمانی که ما نتوانیم بشنویم، بفهمیم و تحلیل کنیم، نمی‌توانیم اطرافیانمان را نیز درک کنیم و به دنبال آن نیز رشد و پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

ما همیشه از خوبی‌های این شغل می‌گوییم ولی حقیقتاً این حرفه سختی‌های خود را نیز دارد. عده‌ای می‌گویند شما پول می‌گیرد و فقط به صحبت‌های مردم گوش می‌دهید، در جواب این افراد باید گفت که در ابتدا خوب گوش دادن یک مهارت است و کار هر کسی نیست و دوم اینکه گوش دادن به درد و رنج مردم برای مدت‌های طولانی و جلب اعتماد افراد برای گفتن رازهای زندگی خود کاری سخت است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟