هشدار هواشناسی به کرمانشاهی‌ها


هشدار هواشناسی به کرمانشاهی‌ها

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه در پی ورود و فعالیت گسترده سامانه بارشی به استان کرمانشاه، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد.

محمدعلی زورآوند اظهار کرد: سامانه‌ای بارشی و نسبتاً قوی، از اواخر وقت امروز (دوشنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را فرا می‌گیرد.

وی افزود: در پی ورود و فعالیت این سامانه بارشی هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: داین سامانه بارشی بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید لحظه ای، رعدوبرق و بارش پراکنده تگرگ را از عصر سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت تا جمعه ۱۴ اردیبهشت در کل استان به ویژه نیمه غربی و نواحی شمالی به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: غبار (در غالب نقاط نسبتاً رقیق) نیز از دوشنبه ۱۰ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در نیمه غربی، به خصوص نواحی مرزی پیش بینی می‌شود.

زورآوند خاطرنشان کرد: آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید، احتمال وقوع خسارت به دلیل وزش باد، برخورد صاعقه و بارش تگرگ، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، احتمال وقوع خسارت به باغات و مزارع کشاورزی به دلیل بارندگی شدید و رگبار تگرگ از مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود.

وی ادامه داد: پاکسازی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از کوهنوردی و قرارگرفتن در مناطق مرتفع و محل‌های با خطر برخورد صاعقه، محافظت تجهیزات برقی در برابر رعدوبرق، اطمینان از استحکام سازه‌ها بویژه سازه‌های بلند و موقت، احتیاط در رانندگی، اجتناب از تردد‌های غیرضرور و قرار گرفتن در هوای غبارآلوداز توصیه به مسئولین اجرایی استان و مردم کرمانشاه است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟