افت واردات ترکیه از ایران


افت واردات ترکیه از ایران

ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده و به معنای دیگر با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش بورس‌نیوز، مبادلات تجاری ایران و ترکیه، نسبت به مدت مشابه سال قبل، افت ۱۶ درصدی داشته است؛ که این موضوع با کاهش واردات ترکیه از ایران مرتبط است.


بر اساس آمار‌های منتشر شده توسط اداره آمار، مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است؛ درحالی که همین دوره از سال میلادی گذشته، مبادله کالا بین این دو کشور به رقم یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار رسیده بود.


بر اساس این گزارش، ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد نموده که این رقم در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار کاهش یافته و به معنای دیگر با افت ۴۱ درصدی مواجه بوده است.

همچنین صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد رشد داشته و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است.


ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.


مبادلات تجاری ایران با ترکیه در سال ۲۰۲۳، به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسید.


ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و همچنین ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اشتراک گذاری :


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران