رویش مو روی گوش نشانه سکته قلبی است؟


رویش مو روی گوش نشانه سکته قلبی است؟

اگر در مورد رشد موهای گوش خود نگران هستید بهتر است با یک پزشک مشورت کنید. شما می توانید این موها را بزنید یا اینکه اجازه دهید همانگونه که هستند باقی بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگرچه احتمال رشد مو در گوش همه افراد وجود دارد اما بیشتر این موارد در کهنسالان و مردان بزرگسال دیده می شود. موهای گوش با افزایش سن ضخیم تر می شوند.

یکی از مقالات علمی نشان می دهد دلیل اینکه مردان با گذشت سن، متوجه رشد مو در گوش هایشان می شوند این است که فولیکول ها نسبت به قبل به سطح تستوسترون حساس تر می شوند و بیشتر و بزرگ تر رشد می کنند. این موضوع بدین معنی است که خود مو ضخیم تر می شود.

چنین تئوری نشان می دهد چرا زنان همانند مردان با افزایش سن چنین رشدی را در موهای گوش خود تجربه نمی کنند.

افرادی که از برخی از پس زمینه های قومی و نژادی هستند ممکن است موی زائد بیشتری نسبت به سایر افراد در گوش های خود داشته باشند. باز هم شواهد بالینی اندکی در این مورد وجود دارد اما مطالعه انجام شده در سال 1990 نشان می دهد رشد مو در گوش افرادی که در جنوب اسیا زندگی می کنند بیشتر است.

بر اساس اطلاعات ثبت شده در کتاب گینس، طولانی ترین موی گوش در جهان متعلق به ویکتور آنتونی از هند بوده است. موهای گوش او 7 اینچ طول داشت.

در بیشتر موارد وجود مو در گوش طبیعی و بی خطر است. برخی از سایت‌ها ادعا کرده‌اند مو روی لاله گوش با سکته قلبی مرتبط است که این حرف تابه حال تایید نشده است. پس اگر روی لاله گوش‌تان مو دارد، نگران نباشید و موضوعی طبیعی است.

منبع : عصر ایران
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روایتی تازه از نحوه مذاکرات ایران و آمریکا؛ در دو اتاق مجزا پیام‌ها با واسطه ردوبدل می‌...