گزارشی از افتتاح مرکز مشاوره جهت


گزارشی از افتتاح مرکز مشاوره جهت

در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره روانشناختی جهاد تهران اعلام شدارائه خدمات مشاوره‌ای حضوری و آنلاین مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ بومی کشور در مرکز جهت عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و...

گزارشی از افتتاح مرکز مشاوره جهت
در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره روانشناختی جهاد تهران اعلام شد
ارائه خدمات مشاوره‌ای حضوری و آنلاین مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ بومی کشور در مرکز جهت
عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، از ارائه خدمات مشاوره‌ای حضوری و آنلاین مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ بومی کشور در مرکز مشاوره روانشناختی جهت وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران خبر داد و گفت: مشاوره‌های ازدواج، طلاق و مسایل زناشویی باید با در نظر گرفتن همه جوانب انجام شود.
به گزارش میگنا رسانه سلامت روان ایران دکتر علی‌اصغر اصغرنژاد، از اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در مراسم افتتاح ساختمان جدید مرکز مشاوره روانشناختی جهت با حضور جمال رحیمیان، رئیس جهاد دانشگاهی تهران، معاونان و مدیران جهاد تهران، حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی و شماری از درمانگران و مشاوران روانشناسی اظهار کرد: ارائه مشاوره خصوصاً در مسایل زناشویی، ازدواج و طلاق باید عاقلانه به بهترین شیوه باشد.
تربیت صحیح تابعی از محیط زندگی و پرورش افراد
عضو شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، تربیت صحیح را تابعی از محیط زندگی و پرورش برشمرد و افزود: فرزندان نه از حرف بلکه از رفتار ما می‌آموزند.
اصغرنژاد، با اعتقاد به این‌که اگر خداوند گشایش در کار را برای کسی مقدر کرده باشد هیچ‌کس نمی‌تواند مانع آن شود، در ادامه تصریح کرد: اگر به انجام کاری اعتقاد و باور داشته باشید حتماً موفق خواهید بود.
وی، با استناد به احادیث عقل را آنچه دانست که خداوند در ابتدا تعریف کرده است و در ادامه عقل و خرد را چشم جان برشمرد و افزود: فرد عاقل کسی است که میان خوب و بهتر و در صورت نیاز میان بد و بدتر دست به انتخاب بزند اما در مواردی انتخاب میان موارد مثبت و منفی است به‌عنوان مثال دو فردی که قصد ازدواج دارند چون سرنوشت یک نسل است باید نقاط ضعف و قوت را جمع‌آوری کرد و به آن وزن داد و عاقلانه عمل کرد.
در ادامه این مراسم دکتر بهروز نظری بوژانی، سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشناختی و مشاوره جهت، با اشاره به آغاز فعالیت این مرکز از سال 94 تاکنون در ادامه اظهار کرد: خدمات مشاوره‌ای روانشناختی ارائه‌شده در این مرکز مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ بومی سنتی کشور است.
مشاوره مواجه شدن با زندگی مردم است
وی، مشاوره را مواجه شدن با زندگی مردم دانست و ارائه راهبرد غلط به مراجعان را کاری نابخشودنی دانست و گفت: سفارش حضرت محمد(ص) به حضرت علی(ع) در یکی از جنگ‌های یمن این بود که تو در مرحله نخست مردم را به اسلام دعوت کن که اگر یک نفر به‌دست تو هدایت شود از آن‌چه آفتاب بر آن تابیده ارزشمندتر است.
سرپرست مرکز خدمات تخصصی روانشتاختی و مشاوره جهت، اولویت نخست مرکز جهت در ارائه خدمات مشاوره‌ای را حفظ و ارتقاء کیفیت دانست و خاطرنشان کرد: در عین‌حال به‌دنبال ارائه فعالیت‌های متنوع از جمله ارائه مشاوره آنلاین، روانسنجی با استفاده از نرم‌افزار طراحی‌شده منطبق با به‌روزترین تست‌های دنیا و ... هستیم.
نظری، اظهار امیدواری کرد که این شیوه از مشاوره(مبتنی بر آموزه‌های دینی و فرهنگ سنتی و بومی) منشأ خیر و برکت و ماندگار شود.
جمال رحیمیان، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، هم با تقدیر از حسن انتخاب در برگزاری این مراسم و تقارن آن با شهادت معلم علم و اخلاق استاد شهید مرتضی مطهری گفت: به اذعان امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری استاد و معلم بزرگ استاد شهید مطهری قبل و بعد از انقلاب نقش معلمی را به‌خوبی ایفا کردند.
ابراز خرسندی از نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به روانشناس
وی، با ابراز خرسندی از نهادینه شدن فرهنگ مراجعه به روانشناس در کشور در ادامه افزود: زمانی این مراجعه برای افراد به‌نوعی تابو محسوب می‌شد اما امروزه خانواده‌ها مراجعه به روانشناس را برای برطرف کردن مشکلات خانوادگی، زناشویی، ازدواج و طلاق پذیرفته‌اند.
رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، با اشاره به گذار جامعه از سنتی به مدرن در ادامه استفاده از این مراکز روانشناسی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: البته این گذار هزینه‌هایی را هم به‌همراه دارد.
رحیمیان، از ویژگی‌های منحصر به‌فرد این مرکز مشاوره را ارائه خدمات براساس آموزه‌های دینی و فرهنگ بومی و سنتی عنوان و تصریح کرد: دغدغه همه اساتید، مشاوران و متخصصان این مرکز التزام به این موضوع است.
وی، یادآور شد: جهاد دانشگاهی تهران همواره کوشیده تا در مسایل علوم انسانی گرانیگاه و مرکز ثقلی برای پاسخگویی در حد توان نیازمندی‌های مردم باشد.
علاقه‌مندان مباحث روانشناختی و مشاوره‌ای برای شرکت در دوره‌های تخصصی آموزشی و یا استفاده از خدمات مشاوره‌ای مرکز روانشتاختی جهت، وابسته به سازمان جهاد دانشگاهی تهران می‌توانند با شماره‌های تلفن مرکز با پیش شماره تهران021- 88961189-86052187-86052458-09908863225 تماس بگیرند، یا با مراجعه به مرکز واقع در خیابان نصرت حد فاصل خیابان 16 آذر و کارگر شمالی از خدمات مشاوره‌ای و آموزشی حضوری بهره‌مند شوند و یا به سایت مرکز مشاوره‌ای روانشناختی جهت به نشانی http://mjahat.ir مراجعه کنند.
در پایان حسن فارسی، معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی، وجه تمایز این مرکز مشاوره روانشناختی با دیگر مراکز مشاوره‌ای را ارائه خدمات مبتنی بر توصیه‌ها و سفارش‌ها در دین مبین اسلام برشمرد و افزود: مرکز مشاوره روانشناختی جهت از کارهای بر زمین مانده است و امید می‌رود شاهد رشد، شکوفایی و رونق فعالیت این مرکز روانشناسی در جهت کمک به مشکلات جامعه باشیم.
انتهای پیام






بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟