وزیر آموزش و پرورش: سند 2030 از جریان برنامه‌ریزی کشور حذف شد


وزیر آموزش و پرورش: سند 2030 از جریان برنامه‌ریزی کشور حذف شد

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این دولت مرگ سند ۲۰۳۰ را اجرا کردیم، گفت: دروس و حجم آن‌ها برای اجرای فعالیت‌های ورزشی و پرورشی تغییر می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش: سند 2030 از جریان برنامه‌ریزی کشور حذف شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ رضا مراد صحرایی با اشاره به اینکه در این دولت مرگ ۲۰۳۰ را اجرا کردیم، اظهار کرد: در بدنه آموزش و پرورش افرادی بودند که همچنان به سند ۲۰۳۰ اعتقاد داشتند و حتی برای اجرای این سند بودجه و دفتر در آموزش و پرورش وجود داشت، اما برای سند تحول بنیادین اعتباری نداشتیم.

وی افزود: برخی به اجرای سند ۲۰۳۰ و پایین آوردن سند تحول بنیادین اعتقاد داشتند.

صحرایی در پاسخ به این پرسش که دلایل بد بودن سند ۲۰۳۰ چیست، گفت: سند ۲۰۳۰ از خارج به ما دیکته شده است و همه بخش‌های آن نگران کننده است با این حال ممکن است، موارد خوبی مانند افزایش کیفیت را داشته باشد، اما این موضوع در سند تحول بنیادین هم وجود دارد، وقتی سند داخلی داریم چرا باید از خارج سند بیاوریم. در سند ۲۰۳۰ مواردی وجود داشت که بر خلاف فرهنگ ایرانی بود مانند برابری جنسیتی در حالی که ما به عدالت جنسیتی اعتقاد داریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین گفت: عدم اجرای سند مربوط به سال‌های گذشته است، هم اکنون سند ۲۰۳۰ به طور کامل از جریان برنامه‌ریزی کشور کنار گذاشته شده است و بهار سند تحول بنیادین را رقم زده‌ایم.

وی افزود: سند تحول به دنبال ایجاد حیات طیبه است و نظریه تعلیم و تربیتی کشور است و باید تمام آن را اجرا کنیم، اما تا تحقق اجرای کامل آن فاصله داریم، چون سند به نقشه راه نیاز داشت البته نقشه راه سند تحول در سال‌های ۹۳ و ۹۷ تدوین شد، اما از داخل اتاق وزرا بیرون نرفته بود که دلایل مختلفی دارد، چون تمرکز بر سند تحول نبود و این سند رقیب دیگری داشت. / تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!