مکافات جنایت در انتظار نتانیاهو


مکافات جنایت در انتظار نتانیاهو

شواهد در زمینه جنایتکار بودن برخی یگان‌های ارتش صهیونیستی به قدری آشکار و صریح بوده‌اند که حتی دولت آمریکا نتوانسته است آن‌ها را انکار کند. صدور حکم بازداشت بین المللی نخست وزیر رژیم صهیونیستی رویدادی کاملاً محتمل و نزدیک به واقعیت است و می‌توان در روزهای آتی انتظار آن را داشت.

مکافات جنایت در انتظار نتانیاهو

به گزارش «راهبرد معاصر»؛ در روزهای اخیر منابع خبری از قریب الوقوع بودن صدور حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه یوآو گالانت و هرتزی هالوی، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت علیه بشریت از سوی دیوان بین المللی دادگستری خبر دادند. چند ماه قبل دولت آفریقای جنوبی از رژیم اشغالگر قدس به دلیل ارتکاب نسل کشی و پاکسازی قومیتی در جنگ غزه به دیوان بین المللی دادگستری شکایت و دادگاه لاهه نیز احکام موقتی در رابطه با این شکایت صادر کرده است.


با وجود این، منابع آگاه صهیونیست اعلام کرده اند نتانیاهو به شدت از احتمال صدور حکم بازداشت بین المللی خود هراس دارد و از متحدان بین المللی خود خواسته است برای جلوگیری از تحقق عملی آن اقدامی انجام دهند.

از هر 10 فلسطینی 9 نفر با بحران سوءتغذیه مواجه است و بسیاری از شانس بالای شیوع بیماری‌های واگیردار میان مردم غزه به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و دارو خبر می دهند


دست کم به سه دلیل عمده و محوری بایستی صدور حکم بازداشت بین‌المللی نتانیاهو را رویدادی قریب الوقوع دانست؛

نخست، اینکه ابعاد و گستره جنایت های رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه بیش از هر زمان دیگری هدف افشاگری قرار گرفته و صهیونیست ها را رسوا کرده اند. به طور خاص به تازگی دو گور دسته جمعی از غیرنظامیان و مجروحان فلسطینی در محوطه بیمارستان های ناصر و شفا در نوار غزه یافت شده است. پیش تر نیز در چندین نوبت گورهای دسته جمعی مردم غزه با دست و چشم های بسته در مناطق مختلف نوار غزه کشف شده بود.


جدای از همه این موارد، آمارهای مرتبط با ویرانی و کشتار در جنگ غزه تکان دهنده است. تاکنون بیش از 100 هزار فلسطینی ساکن نوار غزه بر اثر جنگ افروزی صهیونیست ها کشته، مجروح و مفقود شده اند. در عین حال، بیش از 40 درصد ساختمان های نوار غزه آسیب های جدی یا جزئی دیده اند و البته تا 65 درصد از زیرساخت های مدنی نوار غزه نظیر مساجد، بیمارستان ها و مدارس آسیب های سنگینی متحمل شده اند.


از هر 10 فلسطینی 9 نفر با بحران سوءتغذیه مواجه است و بسیاری از شانس بالای شیوع بیماری‌های واگیردار میان مردم غزه به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و دارو خبر می دهند. موضوعات اینچنینی سبب شده اند جنگ غزه به مرگبارترین جنگ قرن از منظر تعداد کشتار غیرنظامیان تبدیل شود. شواهدی از این دست کافی هستند تا بتوان از وقوع جنایت های جنگی و جنایت علیه بشریت در بحبوحه جنگ غزه از سوی صهیونیست ها سخن گفت.


دوم، اینکه در روزهای اخیر که خبر احتمال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو منتشر شده است، بسیاری محافل سیاسی و رسانه ای غربی به نوعی بر آن صحّه گذاشته اند. به بیان ساده تر، حتی متحدان رژیم اشغالگر قدس و شخص نتانیاهو تأیید کرده اند شانس صدور چنین حکمی علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی بسیار بالاست (به طور خاص نشریه نیویورک تایمز در این رابطه گزارشی مبسوط به رشته تحریر درآورد).


به همین دلیل است شاهدیم دولت آمریکا به صراحت سعی می کند از نتانیاهو فاصله بگیرد، به وسیله رایزنی با یئیر لاپید، سرکرده مخالفان در اراضی اشغالی قصد دارد هزینه های همراهی با جنایتکار جنگی را نپردازد و حتی خود را نمایشی در جبهه مقابل با وی نشان دهد. معادله ای که نشان می دهد نتانیاهو عملاً به مهره ای سوخته تبدیل شده است.

شواهد مختلف در زمینه جنایتکار بودن برخی یگان های ارتش صهیونیستی به قدری آشکار و صریح بوده‌اند که حتی دولت آمریکا نتوانسته است آن ها را انکار کند


سوم، اینکه در حکم موقت دیوان بین المللی دادگستری در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم اشغالگر قدس بر این نکته تأکید شده است صهیونیست ها باید در مدت یک ماه همه اقداماتی را که برای مقابله با پدیده نسل کشی و جنایت در نوار غزه انجام داده اند، به نهاد مذکور گزارش کنند. این در حالی است که در همین بازه زمانی، جلوه های جدید و تکان دهنده ای از جنایت های رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه آشکار شده و عمق این موضوع به قدری جدی بوده است که حتی دولت آمریکا به طور نمایشی قصد داشت شماری از یگان های ارتش صهیونیستی را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر تحریم کند.


شواهد مختلف در زمینه جنایتکار بودن برخی یگان های ارتش صهیونیستی به قدری آشکار و صریح بوده‌اند که حتی دولت آمریکا نتوانسته است آن ها را انکار کند. از این رو، صدور حکم بازداشت بین المللی نخست وزیر رژیم صهیونیستی رویدادی کاملاً محتمل و نزدیک به واقعیت است و می توان در روزهای آتی انتظار آن را داشت. معادله ای که به طور خاص می تواند تا حد زیادی هزینه های حمله قریب الوقوع صهیونیست‌ها به شهر رفح را نیز افزایش دهد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!