عربستان 320 هزار اتاق هتل می سازد


عربستان 320 هزار اتاق هتل می سازد

عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای تقویت صنعت مهمان نوازی خود با ساخت ۳۲۰ هزار اتاق هتل جدید تا سال ۲۰۳۰ است.

عربستان سعودی در حال برنامه ریزی برای تقویت صنعت مهمان نوازی خود با ساخت ۳۲۰ هزار اتاق هتل جدید تا سال ۲۰۳۰ است.

به گزارش «دنیای سفر»، تحلیل انجام شده توسط شرکت جهانی املاک نایت فرانک نشان داد که تقریباً ۶۷ درصد از موجودی اتاق های هتل های در حال توسعه در این کشور در دسته «مجلل» یا «لوکس» قرار می گیرند که به ترتیب نشان دهنده اقامتگاه های ۴ ستاره و ۵ ستاره است و این اقدام با هدف برآوردن افزایش مورد انتظار در گردشگری، با پیش بینی جذب ۱۵۰ میلیون گردشگر داخلی و بین المللی تا سال ۲۰۳۰، انجام می شود.

دولت عربستان سعودی جذب ۱۵۰ میلیون بازدیدکننده (داخلی و خارجی) را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار داده است که ۵۰ درصد بیشتر از هدف قبلی خود است و برای دستیابی به این هدف به طور فعال، استراتژی های مختلفی را برای جذب مسافران بین المللی، از جمله توسعه پیشنهادهای فرهنگی و سرگرمی در سراسر کشور، اجرا می کند.

سازمان سرگرمی عمومی عربستان در سال گذشته مجوز ۲۴ پارک موضوعی جدید را صادر کرده است که یکی از مهم ترین آنها «Boulevard World» در ریاض است. علاوه بر این، پیش بینی می شود پیشنهاد موفقیت آمیز ریاض برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰، رونق اقتصادی قابل توجهی به مبلغ ۹۴.۶ میلیارد دلار برای پایتخت کشور به ارمغان بیاورد و انتظار می رود در طول این نمایشگاه شش ماهه، حدود ۴۰ میلیون بازدیدکننده جذب شود.

همچنین ایجاد اقامتگاه مناسب برای کارکنان هتل ها ضروری است. سازمان تجارت جهانی پیشنهاد می کند هتل های ۴ تا ۵ ستاره معمولاً به ۱ تا ۲ کارمند در هر اتاق نیاز دارند و این نشان می هد که بین ۲۳۲ هزار تا ۳۸۷ هزار پرسنل کلیدی صنعت هتلداری در عربستان سعودی به مسکن نیاز خواهند داشت.

عربستان سعودی تقریباً به هدف خود برای جذب ۱۰۰ میلیون گردشگر داخلی و بین المللی تا پایان سال ۲۰۲۳ دست یافته است. صنعت گردشگری و مهمان نوازی نزدیک به ۶ درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور نقش داشته است که نشان می دهد این کشور در مسیر خوبی قرار دارد و هدف آنها دستیابی به سهم ۱۰ درصدی گردشگری از تولید ناخالص ملی تا پایان دهه جاری میلادی است.

گردشگری در واقع ستون «چشم انداز ۲۰۳۰» عربستان است که طرحی بلندپروازانه برای مدرن کردن و تنوع بخشیدن به اقتصاد عربستان و کاهش وابستگی آن به نفت است که توسط محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی گردشگری، عربستان سعودی در سال ۲۰۲۳ در مجموع میزبان حدود ۲۷ میلیون گردشگر خارجی بوده و از حیث رشد گردشگری در مقایسه با سال ۲۰۱۹ (پیش از همه گیری کرونا) در رتبه نخست جهان قرار دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان