آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب ها در اصفهان


آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب ها در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تشریح آخرین وضعیت آبگرفتگی در خیابان ها و محورهای اصفهان گفت: فعالیت موج بارشی در جنوب امشب پایان و از فردا موج بارشی جبهه شمال در استان فعال می‌شود.

منصور شیشه‌فروش شامگاه پنجشنبه با اشاره به پیشبینی بارش‌ها و اعلام آمادگی و استقرار نیرو و لغو مرخصی‌ها افرود: آماده‌باش نیروهای مدیریت بحران تا فردا ادامه دارد و این جبهه جنوبی در شهرستان های مبارکه، شهرضا، نایین، ورزنه، کوهپایه، نطنز، بادرود، اصفهان، فلاورجان، ورزنه، هرند، میمه و زرین شهر امروز فعال بود.

وی افزود: میزان بارش‌های امروز در اصفهان ۲۰ میلی‌متر گزارش شد که بارش باران و رگبار تگرگ در شهر اصفهان با جاری شدن روان آب همراه بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در برخی از مناطق شهری از جمله مناطق ۵، ۱۳، ۶ و ۱۰ گرفتگی معابر در خیابان‌های حجتیه، سپهسالار، آپادانا، آبشار، مشتاق و نیز آب‌گرفتگی در اتوبان‌های شهید همت، خروجی شهید لاوی، شهید دستجردی، خلیج فارس و در زیر گذرها و معابر بودیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۴۵ اکیپ خدمات شهری و آتش‌نشانی در محل حضور پیدا کردند و امدادرسانی و تخلیه آب صورت گرفت.

شیشه‌فروش گفت: به دلیل گره ترافیکی ایجاد شده چند ساعتی تردد به دلیل بارش باران با کندی مواجه بود که پلیس راهور برای ساماندهی حضور یافت.

وی افرود: در محل پل غدیر و شهید قوچانی نیز فرونشست زمین رخ داد که مدیریت شد.

آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب ها در اصفهان

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: در بزرگراه خلیج فارس به سمت بهارستان به دلیل آبگرفتی معابر یک لاین فعال و لاین دیگر دچار آبگرفتگی است، همچنین از سمت میدان تره بار، قلعه شور محور ابریشم محدودیت تردد اعمال شده و نیز در محور ابریشم به سمت اتوبان شهید دستجردی آب‌ گرفتگی موجب شده که عوامل تیم مدیریت بحران به محل اعزام و آبهای سطحی را تخلیه کنند.

وی گفت: موج بارشی جنوب امشب تمام و شمال استان شامل اردستان، کاشان و نطنز را فرا می‌گیرد که می‌تواند سیلاب ایجاد کند.

شیشه‌فروش گفت: به رانندگان توصیه می‌شود که از تردد غیر ضروری در این محورها پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: امروز همچنین به دلیل آبگرفتگی در معدن "باما" در محل فلاورجان و کلیشاد سه نفر محبوس شده بودند که نجات یافتند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در فلاورجان، قهدریجان، زرین شهر، فولادشهر، کوهپایه، نایین، انارک، چوپانان و شاهین شهر آبگرفتی معابر گزارش شد.

به گزارش ایرنا، طبق پیشبینی هواشناسی استان اصفهان، تداوم فعالیت سامانه بارشی تا فردا (جمعه) در سطح استان ادامه دارد و آسمان بیشتر مناطق استان به صورت ابری و مه‌آلود، گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود و احتمال بارش تگرگ و وزش باد به نسبت شدید تا شدید وجود دارد.

فردا بارش‌های رگباری در مناطق غرب، شمال با شدت کمتر و در سایر مناطق به صورت رگبارهای پراکنده ادامه خواهد داشت ضمن اینکه وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای طی روز جمعه و به‌ویژه شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق بین ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد.

خور و بیابانک با بیشینه دمای ۳۲ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای ۶ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

30 گیف طبیعت زیبا و دلنشین