فرونشست 42 مدرسه را در اصفهان از چرخه آموزش خارج کرد


فرونشست 42 مدرسه را در اصفهان از چرخه آموزش خارج کرد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ما در شهرستان‌های بزرگ دچار کمبود فضای آموزشی هستیم. در استان اصفهان حدود 150 مدرسه تحت‌تأثیر فرونشست قرار...

به گزارش رکنا از اصفهان؛ محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ما در شهرستان‌های بزرگ دچار کمبود فضای آموزشی هستیم. در استان اصفهان حدود 150 مدرسه تحت‌تأثیر فرونشست قرار گرفته‌اند که با اقدامات فنی ـ مهندسی انجام‌شده بخش عمده آنها همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد و 42 مدرسه از روند آموزشی خارج شده که فضای برخی جایگزین شده است.

وی ادامه داد: بسیاری از نهادهای کلان تولیدی در قبال بهبود شرایط آموزش و پرورش مسئولیت اجتماعی دارند و باید به مسئولیت‌شان عمل کنند؛ سال گذشته مدارس اصفهان به‌دلیل آلودگی هوا به‌ مدت 11 روز غیرحضوری شد و تعطیلی 600 هزار دانش‌آموز خسارت بزرگی به‌شمار می‌رود زیرا حدود 40 میلیون نفرساعت آموزش ما کم‌رمق شده است و جبران ترک‌فعل‌های انجام‌شده، می‌تواند آموزش و پرورش را از این عقب‌ماندگی کیفی رها کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: رسانه‌ها باید تعمیق‌بخشی به دو واژه مقدس تعلیم و تربیت را در دستور کار قرار دهند و نگذارند که آموزش و پرورش تحت‌تأثیر کم‌کاری دیگران قرار گیرد.

فرونشست 42 مدرسه را در اصفهان از چرخه آموزش خارج کرد

کاهش تنوع مدارس در آینده نزدیک

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش به تنوع مدارس در سطح جامعه اشاره کرد و با تأکید بر اینکه تنوع مدارس موافقان و مخالفانی دارد، گفت: در شورای‌عالی آموزش و پرورش کارگروهی برای این موضوع ایجاد شده است و این کارگروه بیش از یک سال است که روند فعالیت تنوع مدارس را بررسی می‌کند و نتیجه این کارگروه در آینده‌ نزدیک منجر به کاهش تنوع مدارس خواهد شد.

وی در ادامه به اقدامات انجام‌شده برای حفظ و ارتقای کیفیت آموزش در مدارس دولتی اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به مدارس دولتی از سال گذشته شروع شده است و در این راستا ما از برخی معلمان مجرب و نمونه درخواست کردیم که نیمی از ساعات آموزشی را در مدارس دولتی حضور داشته باشند و همچنین امکانات سخت‌افزاری خوبی در اختیار آنها گذاشتیم و این مهم منجر به کسب رتبه دوم کشوری در امتحانات نهایی توسط مدارس عادی اصفهان شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اعلام اینکه استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش‌آموز دارد، متذکر شد: رشد دانش‌آموزی در استان اصفهان طی چند دهه اخیر تقریباً صعودی است و شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شهرضا و غیره شاهد افزایش تعداد دانش‌آموز هستیم و در مناطق روستایی و شهرهای تعداد دانش‌آموز کاهش یافته است.

بهمن راعی


فرونشست 42 مدرسه را در اصفهان از چرخه آموزش خارج کرد

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!