یک کشف وحشتناک در قرارگاه اصلی هیتلر انجام شد


یک کشف وحشتناک در قرارگاه اصلی هیتلر انجام شد

مجله اشپیگل می نویسد، محققان بقایای پنج نفر از جمله یک کودک نوزاد را در حفاری در خانه هرمان گورینگ در قلمرو قرارگاه اصلی سابق آدولف هیتلر در لهستان کشف کردند.

این کشف توسط گروهی از باستان شناسان آلمانی و لهستانی در قلمرو سایت Wolfschanze (لانه گرگ) - مقر اصلی هیتلر و مجموعه فرماندهی ارتش آلمان، واقع دراستان وارمی ماسوری در شمال لهستان معاصر انجام شد. مقر وزیر نیروی هوایی رایش سوم، گورینگ نیز در این قلمرو قرار داشت که در حین کاوش ویرانه های آن بقایای جنازه های بدون دست و پا کشف شد.
یکی از محققان به نام اکتاویان بارتوشفسکی گفت: ما کاملا شوکه شدیم.
در این مقاله اشاره شد، خانه گورینگ به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفت، اما یکی از باستان شناسان متوجه آثاری از یک کف چوبی قدیمی شد. پس از آغاز تحقیقات خود، محققان ابتدا لوله های آب و سپس قطعه ای از جمجمه انسان را کشف کردند. در نتیجه، اسکلت پنج نفر پیدا شد: سه بزرگسال، یک نوجوان و یک نوزاد که همه آنها دست‌ها و پاهایشان قطع شده بودند.
به گفته بارتوشفسکی، احتمالاً اجساد پس از ساخت خانه دفن شده اند، زیرا سازندگانی که لوله ها را می گذارند بقایای آن را کشف کرده اند. اما این احتمال وجود دارد که بقایای آن پس از پایان جنگ جهانی دوم دفن شده باشد.
دفتر دادستانی لهستان در حال انجام تحقیقات در اینباره است.
مقر لانه گرگ مجموعه ای از بیش از هشتاد سنگر و ساختمان مستحکم در جنگل بود که در منطقه حفاظت شده ای به مساحت 250 هکتار قرار داشت و با حصارهای سیم خاردار، میدان های مین، برج های دیدبانی، مسلسل های سنگین و مواضع ضد هوایی احاطه شده بود. نیروهای آلمانی در ژانویه 1945 پس از منفجر شدن سنگرها با نزدیک شدن واحدهای ارتش سرخ در حال پیشروی، این سایت را ترک کردند.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان