امضای قرارداد 2.7میلیارددلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین


امضای قرارداد 2.7میلیارددلاری با پتروشیمی‌ها برای تولید بنزین

با توجه به افزایش مصرف بنزین حدود ۲.۷میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده است که در سال جاری بخشی از ظرفیت خود را به حوزه تولید بنزین اختصاص دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی‌ها نشان می‌دهد در محاسبات اولیه تبصره هدفمندی یارانه‌ها کم‌برآوردی صورت گرفته است، در زمان حاضر پیش‌بینی می‌شود در یک سناریو بدبینانه دولت حدود 300 هزار میلیارد تومان نیاز دارد که در طول سال منابع مربوط به تبصره 8 یا جدول 14 مرتبط با هدفمندی یارانه‌ها را ترمیم کند.

با توجه به درآمد‌ها و هزینه‌هایی که وجود دارد اگر دولت این جبران هزینه را انجام ندهد ممکن است دچار کسری بشود، یکی از دلایل عمده آن هم این است که طبق اعلام نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال گذشته به‌جای صادرات بنزین، حدود دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم و در منابع و مصارف تبصره هدفمندی یارانه‌ها ناترازی ایجاد شده است و امسال نیز ادامه خواهد یافت.

در همین خصوص حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 با اشاره به اینکه، تبصره هدفمندی یارانه‌ها مرتبط با منابع درآمدی ناشی از بنزین و گازوئیل و نفت کوره و نفت خام و این‌هاست، گفت: چون 123‌ـ124 میلیون لیتر در داخل مصرف می‌کنیم آن میزانی که باید صادر می‌کردیم دیگر نمی‌توانیم صادر بکنیم.

حاجی‌بابایی گفت: بر این اساس در بعضی از مصارف تعریف‌شده هدفمندی یارانه‌ها دچار مشکل می‌شویم، سال گذشته دو میلیارد دلار بنزین وارد کردیم، امسال هم دو میلیارد دلار باید وارد کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 1403 اعلام کرد: امسال 2.7 میلیارد دلار با پتروشیمی‌ها قرارداد بسته شده است که بتوانند بنزین تولید کنند، این‌ها یک سری موارد است که تبصره 14 هدفمندی یارانه‌ها یا تبصره 8 قانون بودجه 1403 یا جدول شماره 14 را با مشکل جدی روبه‌رو کرد.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ایران بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین در جهان را دارد