رشد بدهی دولت به نیروگاه‌ها صفر شد


رشد بدهی دولت به نیروگاه‌ها صفر شد

رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق گفته که با توجه به تغییر سازوکار خرید و فروش برق و حرکت به سمت استقرار بورس انرژی هم اکنون موتور تولید بدهی در صنعت برق متوقف شده و دیگر شاهد بدهی جدید نیستیم.

رشد بدهی دولت به نیروگاه‌ها صفر شد

به گزارش راهبرد معاصر؛ حسنعلی تقی‌زاده لنده با اشاره به آخرین وضعیت بدهی دولت به نیروگاه‌داران خصوصی اظهار داشت: میزان بدهی دولت به نیروگاه‌های بخش خصوصی 25 هزار میلیارد تومان بود که اخیرا بیش از 15 هزار میلیارد تومان از این بدهی بازپرداخت شده و میزان بدهی به کمتر از 10 هزار میلیارد تومان رسیده است.


رئیس سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق اظهار داشت: با توجه به تغییر سازوکار خرید و فروش برق و حرکت به سمت استقرار بورس انرژی هم اکنون موتور تولید بدهی در صنعت برق متوقف شده و دیگر شاهد بدهی جدید نیستیم.


وی در رابطه با سازوکار بازپرداخت بدهی اظهار داشت: در بورس انرژی پس از انجام معامله پرداخت به نیروگاه‌ها در پایان هر هفته انجام می‌شود، این رویه از 15 روز گذشته شروع شده و بدون تاخیر شاهد پرداخت به نیروگاه‌ها هستیم.


تقی زاده عنوان کرد: مسئولان وزارت نیرو در صدد صفر کردن بدهی دولت به نیروگاه‌داران در کمترین زمان ممکن هستند.


این مقام مسئول گفت: اخیرا یک رسانه با بی‌اخلاقی بدهی دولت به نیروگاه‌ها را 90 هزار میلیارد تومان اعلام کرده بود که این محتوا بر اساس یک خبر قدیمی تهیه و بدون در نظر گرفتن حرفه‌ای گری رسانه‌‍ای منتشر شده بود و ما مراتب اعتراض خود را به آن اعلام کردیم./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟