هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم


هنیه: آماده توافق آتش‌بس جامع هستیم

اقتصادنیوز: رئیس دفتر سیاسی حماس با اشاره به اراده جدی این جنبش برای دستیابی به توافق آتش‌بس، بر لزوم شکل گیری توافق جدی برای پایان یافتن تجاوز، تضمین عقب‌نشینی ارتش و تبادل اسرا تاکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز یکشنبه اعلام کرد که حماس همچنان مشتاق دستیابی به توافق آتش‌بس جامع است که در جریان آن «تجاوز اسرائیل» به غزه پایان یابد؛ خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه تضمین شود و یک توافق جدی برای تبادل اسرا شکل بگیرد.

رویترز گزارش داد، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در ادامه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تداوم تجاوزگری، تلاش برای گسترش دایره جنگ و کارشکنی در روند فعالیت بازیگران میانجی و طرف‌های مختلف متهم کرد.

خبر مرتبط
ضربه مهلک گردان‌های قسام / پرواز گسترده بالگردها بر فراز یک پایگاه اسرائیل

اقتصادنیوز: منابع عبری ضمن اعلام جزئیاتی از حمله امروز قسام به پایگاه ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه کرم ابوسالم، از ممنوعیت نشر کامل وقایع این عملیات خبر دادند.

ساعاتی پیش یک مقام فلسطینی به رویترز گفت که «مذاکرات قاهره با چالش‌های جدی مواجه شده است، زیرا اشغالگران اسرائیلی از دادن تعهد به آتش‌بس فراگیر خودداری می‌کنند.»

وی در ادامه افزود که هیأت حماس همچنان به امید آنکه میانجی‌ها بتوانند طرف اسرائیلی را تحت فشار قرار داده و نظر آنها را در خصوص آتش‌بس تغییر دهند، در قاهره حضور دارند.

در روزهای اخیر قاهره و دوحه میزبان هیأت‌های از جنبش حماس، آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف رسیدن به نقطه آتش‌بس و تبادل اسرا هستند. به گزارش منابع مصری ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا از روز جمعه برای شرکت در دور جدید مذاکرات آتش‌بس در قاهره حضور دارد.

جنبش حماس خواستار توقف کامل جنگ، خروج نیروهای ارتش اسرائیل از باریکه غزه و تعیین سازوکار تضمین شده برای تبادل اسرا است. در سوی مقابل اما دولت نتانیاهو تمایلی برای پذیرش آتش‌بس پایدار در نوار غزه ندارد.

با این حال بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه درخواست حماس برای توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه «غیر قابل‌قبول» است، افزود: «پذیرش درخواست حماس به معنای پذیرش باقی ماندن این گروه در قدرت و همچنین تسلیم شدن در مقابل ایران است.»


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!