معلم قهرمان! / استاد اسماعیل شجیعی را بیشتر بشناسید


 معلم قهرمان! / استاد اسماعیل شجیعی را بیشتر بشناسید

به گزارش رکنا، سرهنگ «حمید طهماسبی » معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی همزمان با هفته معلم و به پاسداشت مقام مربی قهرمان خود همزمان با تولد استاد اسماعیل شجیعی به دیدار او...

به گزارش رکنا، سرهنگ «حمید طهماسبی » معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی همزمان با هفته معلم و به پاسداشت مقام مربی قهرمان خود همزمان با تولد استاد اسماعیل شجیعی به دیدار او رفت.

«اسماعیل شجیعی» زاده اردیبهشت ۱۳۳۲ در محله میدان صاحب الزمان مشهد است.

پدرش سال ۱۳۵۲ در حادثه رانندگی جان باخت.

اسماعیل عاشق ورزش بود و با تلاش و پیکار در ۱۶ سالگی مربی فوتبال شد، به این جهت اسماعیل شجیعی را جوان‌ترین مربی تاریخ فوتبال ایران می‌نامند.

«اخلاق تربیت و معرفت» اصولی هستند که پیکره تفکر این اسطوره ورزشی را تشکیل داده‌ و از او که اهل قلم و شعر و شاعری است یک الگو و سرمشق برای جوانان این سرزمین ساخته است.

استاد شجیعی، کار حرفه ای خود را با مربیگری در باشگاه حسینی که در «کوچه آق میرزا» نزدیک باغ نادری مشهد قرار داشت شروع کرد.

مربیگری در باشگاه گلکار و دو دوره سرمربیگری ابومسلم و سرمربیگری تیم هواپیمایی که با همکاری پلیس فرودگاه مشهد آن را ساز و کار بخشیده بودند گوشه‌ای از اقدامات استاد شجیعی است.

او نخبگان ورزشی زیادی به فوتبال کشورمان معرفی کرده که یکی از شاخص‌ترین آنها می توانیم از خداداد عزیزی نام ببریم.

استاد اسماعیل شجیعی درباره شهید «علی اصغر رضایی دربان » می‌گوید: علی اصغر با این که شاگردم بود به من درس اخلاق می‌داد و بسیار محکم و استوار بود.

تدریس در دانشگاه فردوسی مشهد و مربیگری فوتبال کسوتی است که به مقام عزتمندانه استاد شجیعی معنای جاودان بخشیده است. او سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد که حاصل زندگی اش سه فرزند به نام‌های دکتر رضا شجیعی، دکتر کیانوش شجیعی و دکتر الیکا شجیعی است و آنها نیز با فوتبال و ورزش مانوس هستند.

استاد شجیعی می‌گوید باید برای جوان‌ها برنامه داشته باشیم، ورزش نقش عمده و اساسی در امید و نشاط جامعه دارد.

وی با اشاره به اینکه جوانان با کسب انرژی بیشتر در جامعه سرآمد می‌شوند، افزود: این که ورزشگاه‌ها به خاطر مسائل اقتصادی و هزینه‌های گزاف آموزشی و گرانی ابزار به روی بچه‌های ما بسته شوند مسئله بغرنجی است که من از آن رنج می‌برم و باید ببینیم به جای ورزش می‌توانیم جایگزینی داشته باشیم؟

مولف کتاب « ۲۰۱ دستور مربیگری فوتبال» و مدرس دوره‌های مربیگری کنفدراسیون فوتبال آسیا با لبخندی از خاطرات شیرین و شنیدنی خود و این که چند اثر در دست تالیف دارد سخن گفت.

سرهنگ «حمید طهماسبی» که خود از مربیان و فعالان حوزه ورزشی و فرهنگی و اجتماعی مشهد است و سالیانی افتخار شاگردی استاد شجیعی را در کارنامه درخشان خود دارد در این دیدار که « یونس مسعودی » همراهی اش می کرد با احترام به مقام استاد و معلم اخلاق و ورزشی خود گفت: تکریم و معرفی الگوهای شاخص و سرمشق سازی جریان زندگی آنها برای تعیین مسیر سلامت اجتماعی بسیار حائز اهمیت است .

وی افزود: ما وظیفه داریم از معلمان جامعه و کسانی که در عرصه سلامت اجتماعی نقش آفرین هستند تکریم و تجلیل کنیم.

نویسنده: غلامرضا تدینی راد


 معلم قهرمان! / استاد اسماعیل شجیعی را بیشتر بشناسید

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟