خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر


خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، از ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)زهرا سیدمعلمی، از آغاز پویش سه روزه سلامت دهان و دندان با شعار «دهان دریچه سلامت» خبر داد و افزود: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت با اجرای برنامه‌های بهداشتی و آموزشی متنوع در خصوص سلامتی دهان و دندان در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هدف از این پویش اطلاع رسانی و آموزش در خصوص اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه و سلامت عمومی افراد است. بین سلامت دهان و دندان و سلامت جسمی رابطه مشخصی وجود دارد و برخی از بیماری‌های دهان و دندان می‌تواند تأثیراتی در بیماری‌های دیگر داشته باشند و همینطور برخی بیماری‌های جسمی نیز می‌تواند برای دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند.

سیدمعلمی با بیان اینکه مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری‌های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آنها می‌تواند باعث تشدید بیماری دیگر شود، بنابراین، توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. البته خونریزی لثه‌ها در مسواک زدن نباید باعث ترک مسواک زدن شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان اینکه این پویش در روز اول به عنوان «دهان دریچه سلامت» به ارتباط این بیماری‌ها می‌پردازد و توجه مردم را به سلامت دهان و دندان معطوف و متمرکز می‌کند، ادامه داد: در روز دوم نیز شعار «سلامت دهان و دندان؛ سلامت کودک» را خواهیم داشت.

سیدمعلمی اضافه کرد: در این روز با حضور در مدارس و آموزش به دانش آموزان و معاینات دهان و دندان بچه‌ها، افزایش آگاهی نسبت به سلامت دهان و دندان را در مدارس و دانش آموزان انجام می‌شود تا اگر یک دانش آموز به اقدامات بهداشتی، درمانی نیاز داشت به مراکز جامع سلامت جهت دریافت خدمت معرفی شود.

وی بیان کرد: در روز سوم پویش هدف ما بر اهمیت دادن به سلامت دهان و دندان از دیدگاه نهادهای مردمی و سایر نهادهای دولتی متمرکز خواهد بود. در این روز به تبیین نقش سایر نهادها و افراد در بحث سلامت دهان و دندان پرداخته می‌شود که چه کمک‌هایی می‌توانند در این زمینه ایفا کنند. در کل هدف پویش سلامت دهان و دندان، آگاهی بخشی و حساس سازی مردم، جامعه و مسئولان در رابطه با اهمیت سلامت دهان و دندان است.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، با بیان اینکه خدمات اساسی و مهم دندانپزشکی در مراکز بهداشت برای همگان در دسترس است، گفت: خدمت رایگان دندانپزشکی در مراکز بهداشت در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر به افراد ارائه می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرفداران «دونگ‌یی»، سریال «ایلجیما» را ببینند