هشدار مسکو درباره اقدامات بازدارنده در صورت استقرار موشک های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه


هشدار مسکو درباره اقدامات بازدارنده در صورت استقرار موشک های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه

روسیه در صورت استقرار موشک های میان برد آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپا در صورت لزوم، تدابیری در حوزه بازدارندگی هسته ای اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، گریگوری ماشکوف، نماینده ویژه وزارت خارجه روسیه گفت، روسیه در صورت استقرار موشک های میان برد آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپا در صورت لزوم، تدابیری در حوزه بازدارندگی هسته ای اتخاذ خواهد کرد.
گریگوری ماشکوف به اسپوتنیک گفت: "واضح است که این موضوع هیچ چیز خوبی برای ثبات جهانی به دنبال ندارد، طرح‌های آمریکایی در صورت اجرا، ناگزیر موج قدرتمندی از یک رقابت تسلیحاتی موشکی چندجانبه را با تمامی پیامدهای آن بر خواهد انگیخت. ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و تمام اقدامات لازم را برای اطمینان از آن، از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. به هر حال، تأسیسات مهم روسیه، از جمله پست‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیروهای هسته‌ای ما، ممکن است مورد حمله موشک‌های آمریکایی قرار گیرند."
وی یادآور شد که مقامات روسیه بارها گفته‌اند که روسیه خود را ملزم به تعلیق یکجانبه استقرار موشک های میان برد در صورت ظاهر شدن موشک‌های زمینی آمریکا در مناطق مختلف جهان، در درجه اول در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه نمی‌داند.
این دیپلمات روس تاکید کرد: "با این وجود، ارتش آمریکا آشکارا اعلام می‌کند که موشک‌های زمینی میان‌برد و کوتاه‌برد تا پایان سال در منطقه آسیا ظاهر می‌شوند و در حال حاضر آنها را برای استفاده در تمرینات به آنجا تحویل می‌دهند. چندی پیش، سامانه های موشکی مشابه ساخت آمریکا در جریان آموزش نظامی در اروپا ظاهر شدند."

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

درباره سفر رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی به روسیه