در چه زمانی آمریکا نیروهای خود را به اوکراین اعزام خواهد کرد؟


در چه زمانی آمریکا نیروهای خود را به اوکراین اعزام خواهد کرد؟

رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا: ما نمی توانیم اجازه دهیم اوکراین سقوط کند.

به گزارش اسپوتنیک، حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در مصاحبه با سی بی اس نیوز گفت که اگر اوکراین شکست بخورد، ممکن است ایالات متحده مجبور شود با استفاده از نیروهای خود در درگیری ها مداخله کند.
وی در ادامه افزود: "ما نمی توانیم اجازه دهیم اوکراین سقوط کند، زیرا اگر سقوط کند، احتمال زیادی وجود دارد که آمریکا مجبور شود در درگیری دخالت کند، نه فقط با تخصیص پول، بلکه با اعزام پرسنل نظامی."
به گفته رهبر دموکرات، جناح طرفدار روسیه در حزب جمهوری خواه در حال رشد است که نمی خواهد از اوکراین حمایت کند و "به دلایلی معتقد است که روسیه دشمن ایالات متحده نیست.
به گفته جفریس، مارجوری تیلور گرین جمهوری خواه حامی اصلی این خط در مجلس نمایندگان است.
پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت که اتحادیه اروپا با ایجاد "ائتلاف نهم برای حملات عمیق" موافقت کرده است که موشک‌های میان‌برد و دوربرد اوکراین را تامین می‌کند. او همچنین گفت که فرانسه برای جلوگیری از پیروزی روسیه در این جنگ، هر کاری انجام خواهد داد.
به گفته وی، رهبران کشورهای غربی درباره امکان اعزام نیرو به اوکراین گفت وگو کرده اند، اما هنوز توافقی حاصل نشده است. بعداً، گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، پس از اظهارات ماکرون، نیز اعزام ارتش به اوکراین را رد نکرد و افزود که پاریس "نمی‌تواند با پیروزی روسیه کنار بیاید".
کنستانتین گاوریلوف، رئیس هیئت روسی در مذاکرات وین در مورد امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، پیشتر به اسپوتنیک گفته بود که اعزام احتمالی نیرو توسط کشورهای غربی به اوکراین خطر درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه را افزایش می دهد.
شایان ذکر است، اخیراً نظرات در مورد درگیری مسلحانه مستقیم بین ائتلاف آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه به طور فزاینده ای در غرب مطرح شده است. کرملین خاطرنشان می کند که روسیه هیچ کشوری را تهدید نمی کند، اما اقداماتی که به طور بالقوه برای منافع آن خطرناک باشد را نادیده نخواهد گرفت. علاوه بر این، در سال های اخیر، طرف روسی به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره می کند. این ائتلاف در حال گسترش عملیات خود است و آن را "مهار تجاوز روسیه" می نامد. مسکو بارها نسبت به افزایش نیروهای ناتو در اروپا ابراز نگرانی کرده است

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...