طرز تهیه اردک با سس انار + فیلم


طرز تهیه اردک با سس انار + فیلم

به گزارش رکنا، سلام تا حالا اردک خوردین؟ ما شمالی ها این غذای لذیذ رو خیلی دوست داریم و به روش های مختلفی هم درست میکنیم ولی مهمه که یه طوری درست بشه که بو نده، منم تو این ویدئو با یکی از...

به گزارش رکنا، سلام تا حالا اردک خوردین؟ ما شمالی ها این غذای لذیذ رو خیلی دوست داریم و به روش های مختلفی هم درست میکنیم ولی مهمه که یه طوری درست بشه که بو نده، منم تو این ویدئو با یکی از بهترین روشها درست کردم. طرز تهیه اردک با سس انار به شکل زیر است.

اردک رو با نمک و فلفل و زردچوبه مزه دار میکنیم. تو شکمش هم فلفل سیاه میزنیم و تو روغن سرخ میکنیم، اردک روغن زیادی پس میده؛ برای همین خیلی روغن نریزید، بعد از اینکه اردک رو خوب سرخ کردین روغنی که باهاش اردک سرخ شد رو بریزید دور.

یه پیاز متوسط رو نگینی خرد کنید؛ یه قاشق غذاخوری رب انار ترش یا ملس، یک ق چ دارچین و نمک بزنید و بریزید تو شکم اردک، این کار بوی زهم اردک رو میگیره.

برای سس هم یک پیاز متوسط رو ریز یا رنده کنید و تو روغن سرخ کنید، بهش زردچوبه بزنید، دو ق غ رب انار اضافه کنین و تفت بدین و دو، سه دقیقه تفت بدین، دو لیوان آب گرم بریزید و نصف فنجون آب نارنج و نمک و فلفل بریزید. وقتی به جوش اومد بریزید روی اردک و بذارید روی حرارت ملایم، حدودا ۳ تا ۴ ساعت طول میکشه تا اردک بپزه.

برای ناردون هم یه پیاز کوچیک رو نگینی ریز خرد کنید و تفت بدین. بعد انار دون خشک یا تازه رو اضافه کنین و یه دقیقه تفت بدین، یه ق غ رب گوجه فرنگی اضافه کنین و تفت بدین، نصف لیوان آب رو کم‌کم اضافه کنید و هم بزنید تا انار کمی بپزه، بعد از پخت اردک یه مقدار از سس انار رو داخل ناردون بربزید تا به غلظت دلخواه برسه و روی اردک بریزید. بعضی ها از همون ابتدای کار اناردون رو داخل سس انار میریزن و همراه اردک میپزن ولی اینطوری دونه انار رنگش رو از دست میده و ظاهر قشنگی نداره.


طرز تهیه اردک با سس انار + فیلم

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟