اسلامی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با سایر کشور‌ها هستیم


اسلامی: آماده مشارکت و همکاری‌های علمی با سایر کشور‌ها هستیم

«شخصیت‌های باسابقه، قابل اعتماد و دارای دانش در حوزه علوم و فنون هسته‌ای از کشور‌های مختلف در این کنفرانس حضور یافته‌اند. یکی از اهداف مهم در برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای این است که حقیقت علم و فناوری هسته‌ای ایران را به دنیا منعکس کرده و به جهانیان اعلام کنیم برای مشارکت و همکاری‌های علمی با سایر کشور‌ها آماده هستیم.»

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در جریان بازدید از میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای اظهار کرد: با برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای، حقیقت علم و فناوری هسته‌ای ایران را به دنیا و جهانیان منعکس می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه برگزاری برگزاری میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در شهر اصفهان، با اشاره به اینکه نظام استکبار و سلطه به دنبال این است که حقیقت برنامه هسته‌ای یران معرفی نشود، گفت: خوشبختانه امروز و در نخستین روز از برگزاری این کنفرانس بین‌المللی شاهد استقبال بسیار خوب شرکت کنندگان داخلی و خارجی هستیم و مقالات وزینی در میزگرد‌ها و پنل‌های تخصصی ارایه شده است.

وی با بیان اینکه شخصیت‌های باسابقه، قابل اعتماد و دارای دانش در حوزه علوم و فنون هسته‌ای از کشور‌های مختلف در این کنفرانس حضور یافته‌اند، عنوان کرد: یکی از اهداف مهم در برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای این است که حقیقت علم و فناوری هسته‌ای ایران را به دنیا منعکس کرده و به جهانیان اعلام کنیم برای مشارکت و همکاری‌های علمی با سایر کشور‌ها آماده هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه با تاکید بر اینکه این اقدام باعث شکسته شدن حصار ایجاد شده و مقابله با جریان سلطه در این حوزه می‌شود؛ افزود: با تکیه بر این روند می‌توان شاهد ظهور یک نظام متفاوت برای نقش آفرینی در حوزه علم و فناوری بود. این مساله مستلزم لوازمی بود که در این راستا نمایشگاهی منطبق بر محور‌های کنفرانس برپا شده و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی هم از آن شده است.

اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم اهداف کمی و کیفی تعریف شده در این کنفرانس در کنار سازماندهی انجام گرفته باعث نزدیک شدن به اهداف مدنظر شود تا شاهد سرعت‌بخشی در گسترش صنایع هسته‌ای کشور به ویژه در زمینه مواردی باشیم که در سال «جهش تولید و مشارکت مردم» در خط مقدم تاثیرگذاری زندگی مردم جامعه قرار دارد.

گفتنی است معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی همچنین از نمایشگاه آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای در حاشیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای بازدید کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

علم الهدی: برنامه‌ریزی دارند که هویت زیارتی مشهد را برهم بزنند؛ سرمایه‌های کلان هم آورد...