اعلام موضع کاخ سفید درباره پذیرفتن آتش بس ازسوی حماس


اعلام موضع کاخ سفید درباره پذیرفتن آتش بس ازسوی حماس

اقتصادنیوز: هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که آمریکا از حمله زمینی به رفح بدون درنظر گرفتن غیرنظامیان حمایت نمی کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که آمریکا از حمله زمینی به رفح بدون درنظر گرفتن غیرنظامیان حمایت نمی کند.

اسکای نیوز گزارش داد، کربی در خصوص پذیرفتن آتش بس از سوی حماس گفت: ما هم اکنون در حال بررسی پاسخ حماس به این توافق و گفت و گو با شرکای خود در منطقه هستیم.

وی ادامه داد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از پاسخ حماس مطلع شده است و ما آن را ارزیابی خواهیم کرد و پیامدهای آن را مورد بحث قرار خواهیم داد.

خبر مرتبط
هشدار مصر درباره خطرات احتمالی حمله نظامی اسرائیل به رفح

اقتصادنیوز: مصر درباره خطرات احتمالی حمله نظامی ارتش اسرائیل در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

کربی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: ما از عملیات نظامی زمینی در رفح که امنیت غیرنظامیان را در نظر نمی گیرد، حمایت نمی کنیم. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با بایدن متعهد شد که گذرگاه کرم شالوم را برای امداد رسانی به غزه بازگشایی کند.

به گزارش ایرنا، جنبش حماس عصر امروز (دوشنبه) اعلام کرد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر و «سید عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر تلفنی گفت‌وگو کرد.

هنیه در این تماس تلفنی از موافقت حماس با پیشنهاد قطر و مصر درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

خبر مرتبط
ساز مخالف اسرائیل با پیشنهاد مورد قبول حماس

اقتصادنیوز: منابع صهیونیستی به شبکه العربیه گفتند پیشنهاد مورد قبول حماس «جدی گرفته نمی شود.»

شبکه «المیادین» نیز به نقل از یکی از رهبران مقاومت فلسطین گزارش داد که میانجی‌گران و جنبش حماس به یک فرمول جدید و محکمی درباره برقراری آتش‌بس دست یافتند و این مشکل نیز حل شد.

وی گفت که حماس نرمش بیشتری برای دستیابی به توافق از خود نشان داد و اکنون توپ در زمین رژیم صهیونیستی است.

«طاهر النونو» از رهبران حماس نیز گفت که با پیشنهادی که شامل برقراری آتش‌بس، بازسازی ویرانه‌ها، بازگشت آوارگان فلسطینی و آزادسازی اسراست، موافقت کردیم.

وی افزود: منتظریم ببینیم میانجی‌گران در پاسخ به جوابیه رهبران حماس چه کار خواهند کرد، هیات حماس نیز به زودی برای بررسی توافق آتش‌بس به قاهره می‌رود.

خبر مرتبط
گفت‌وگوی مهم امیرعبداللهیان و اسماعیل هنیه درباره پذیرش توافق آتش بس

اقتصادنیوز: وزیر خارجه کشورمان و رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگوی تلفنی درباره پذیرش توافق آتش بس پیشنهاد شده از سوی مصر گفتگو کردند.

پیشتر شبکه «القاهرة الإخباریة» به نقل از یک منبع عالی‌رتبه مصر گزارش داد که هیأت حماس فردا (سه‌شنبه) با هدف تکمیل مذاکرات مربوط به آتش‌بس در نوار غزه، به قاهره بازمی‌گردد.

هیأت حماس یکشنبه شب (دیشب) پس از پایان مذاکرات در قاهره به منظور مشورت با رهبران این جنبش در قطر، عازم دوحه شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان